Home » , , » Burung di pagi raya

Burung di pagi raya

November 30, 2009

aq teringt 1 peristiwa ni tym raya puasa ari tu. adela seekor makhluk Allah ni berterbangan ngn girangye dlm rumah mkcik aq. kitorang mmg da lme perasan tp endah xendah je sbb rumah tu pn besar, leh katakn gajah pn leh brkmpung kt situ ngeee [ampun mkck]. so biakn jela 'de' ng lifenye. de pn mkhluk Tuhan jgak kn.

nk dijadikan cite, sedang kitorg leka berbual2, kitorg trdga bunyi dntuman. xla kuat sgt tp ckup utk mengejutkn kitorg yg tgh leka ni. trpinga2 mncari mane dtgnye bunyik t. tibe, nana [spupu aq] mnjerit.aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! haha ntahla aq pn da lpe de jerit ke x. ;P. de nmpk burung tu kt atas lntai tercungap nk tarik nafas.rupe2nya burung tu da berlaga ngn kipas siling. kesian! aq btul2 ksian kt burung tu. mcm nazak gayenye. mkck aq suruh nana periksa burung tu takut ade patah ke..siap kluarkn 'first aid kit' lg. tp alhamdulillah xde yg patah cume burung tu sesk nfas je..yg si nana ni plak da takut sgt kalu burung ni mati. CPR pn nk dibuatnye kalu boleh. hehe

akhirnya kitorng just biakan 'de' di beranda rumah. biakn 'de' amek nafas puas2 dulu smbil dperhatikn oleh kitorng [PBSM gamaknye]. kitorg jd pemerhati skjap je sbb xnk bg burung tu malu2 tym brnafas haha. 10 minit kmudian, aq saje nk periksa keadaan burung tu, tp burung tu da xde! hilang terus! aq pelik tp benar la. harap2 burng tu terus terbang dgn gmbiranye skng ni. ;) ni aq ade snap syp2 gamba burung tu mase burung tu kt branda rumah =P






ps/ mkcik aq soh basuh tgn sebersih2nye takut kne H1N1 ;) s0 jagela ksihatan skali ye.

4 komen bernas:

pakcik mamau said... [Reply to comment]

cian burung tu..ehh tu bkn burung murai ke?tp kelakau gak bc entri burung ko ni..apasal burung tu p langgau kipas..hahahaha!

Psychaoez said... [Reply to comment]

haha mane den nk taw..syok sgt kot dok terbang dlm dlm umah tu smpi lpe nk tgk depan! haha

Fefey said... [Reply to comment]

rumah wea kat terey...

Psychaoez said... [Reply to comment]

bukn rumah wea ler..umah cik siti kat machaun haha ;p

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog