Home » , , » Frog Fail - Kegagalan si katak ;p

Frog Fail - Kegagalan si katak ;p

March 21, 2010



hehe..ksian x kat katak tu? punyela bersungguh nk tgkap, alih2 dapat lidah sndri. leh buat perumpamaan ni. "bagai katak menangkap lidah sendiri". mksudnye mcm same ngn mludah di muka sndri..hehe grau2 je.

sbenanya dalam dunia ni, byk perkara yg kita inginkn. tapi tula, kita bersungguh2 nk daptkn bnda tu, alih2 xdapat jugak. bukan rezeki kita namanye. redha jela. kalu itu bukn hak milik kita, cari yg lain. mana taw, yg lain tu lagi bermkna dari ape yg kita nak, insyaAllah. berbalik balik pasal video katak tu. de maybe xdapat nk tgkap serangga tu.mane taw rezeki de lpas tu dapat serangga yg lagi besar ke. xpn de yg mnjadi mangsa kalu still nk tgkap serangga yg da terlepas tu. ape pun yg kita buat, buat bersungguh2. kalu xberhasil, redha n tawakkal. byk berdoa, insyaAllah Yang Maha Esa akn bantu kita..sehingga bertmu lagi. Assalamu'alaikum :)

7 komen bernas:

.::WaNiE::. said... [Reply to comment]

saya redha jek kalau gaji xnaik walau keje makin menimbun tahun ni

eh ada kene mengena tak?

waalaikumsalam :D

Psychaoez said... [Reply to comment]

hehe ade jgakla tu..moga gaji naik n naik pangkat skali ;)

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said... [Reply to comment]

sian tol la kat katak tu
melepas makanan die hari tu..

NADIRA SALIM said... [Reply to comment]

suka entry ni..
memang btol..
kdg2 apa yg kita nak tak semestinya kita dpt..
apa2 pon kita tetap kna bersyukur pd ALLAH..
redha kan sgalanya..
:)

Psychaoez said... [Reply to comment]

hehe tq..itu yg sepatutnye umat islam kne wat..insyaAllah hidup bahagia ;)

Matt said... [Reply to comment]

katak tak cukup training ni haha!!!

.::tAk AdE pErAsaaN::. said... [Reply to comment]

kesian katak tu.haha. tapi die nye slow motion mmg terbaik.

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog