Home » , , , , , , , » Windows 7 Secret God Mode

Windows 7 Secret God Mode

January 22, 2012

Assalamualaikum..

Aku tahu ramai yang tak tahu macam mana nak adjust segala macam setting dalam Windows (bahasa rojaknya laptop@komputer@PC). Bagi yang tahu, direct answer korang mesti Control panel. Yeah, aku pun akan bagi jawapan macam tu juga sebab itu sahaja cara asas yang Bill Gates provide kepada users windows dia untuk mengubah basic sistem.

Agak leceh tak nak masuk Control Panel?

So aku terjumpa salah satu cara paling mudah untuk tweak settings dalam windows iaitu, God Mode. Bukan software, dan bukan juga hardware, just a simple a method even budak sekolah darjah 1 pun boleh buat if dorang tahu perkara asas untuk menggunakan personal computer.

So lets move on!

Dan cara-caranya adalah:

  • Create a new folder dimana-mana sahaja, 
  • Then rename new folder tu dengan, (copy nama di bawah)
  • GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
  • Enter dan siap!
Tiba-tiba new folder korang bertukar wajah kan? macam ni?


Don't need to worry, sebab anda telah pun berjaya! Double click folder God Mode tu, dan paparan seterusnya akan muncul seperti ini,

Click image to enlarge

That's it! Anda sekarang sudah mempunyai satu folder(GodMode) yang menyimpan segala macam setting di dalam satu tempat@folder. Dan anda boleh mula scroll up and scroll down untuk mencari settings yang anda suka. selamat mencuba!

Aku sebenarnya nak cari setting untuk 'Change what closing the lid does'. Laptop aku ni bila ditutup LCD@lid, sistem terus Hibernate. So it takes time untuk sistem turn on balik. Den sobona eh malas nak tunggu. kalau boleh bilo buko lid, den nak laptop den terus bernapeh macam biaso dengan cepatnyo sobab den ni selalu cabut bateri laptop tak kiro maso.

Psst~! Sesiapa yang pakai sistem lain selain Windows, jangan gatal tangan nak guna cara ni.

1 komen bernas:

pet said... [Reply to comment]

wow.. awesome :)

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog