Home » , , , , » Yeah! Nuffnang Dah Tak Merajuk

Yeah! Nuffnang Dah Tak Merajuk

August 21, 2010

Assalamu'alaikum...

haha tajuk xle blah siap nak pujuk nuffnang lagi.. ekeke sorry nuffnang.. biasala tu.. tajuk kenala gempak2 sikit.. baru best orang nak baca.. kan korang? kalau x, xpela.. aku low profile je lepas ni hehe

refer balik kat entry aku yang sebekum ni, NUFFNANG MERAJUK DENGAN AKU KE??  sebenarnya masalah tu da boleh dianggap selesai dah. aku rasa masalah tu bermula dari aku tukar domain lagi.. tu yang buffered dok maintain x bergerak2 even dah masuk sminggu aku tnggu payment update.. rasa musykilla kat situ.. trafik ok je naik.. huhu

klik untuk tumbesaran

semuanya bermula dari blogger femes kite, DaHLia's Journal. korang kenal kan? mesti kenal punye lah.. dialah yang bagi cadangan soh tuka url kat dalam blog manager, nuffnang.. dia sound aku, 'mcm sis, sis tukar URL blog ...so, buffered akan direct menempek...' aik? aku  rasa aku dah tukar.. tapi bila diperiksa balik, url blog aku dalam blog manager tu just afiqbukhari.com... xde WWW kat depan... (betul ke sangkaan aku ni? boleh x tolong aku check korang punye url kat dalam blog manager tu? hehe thnkx yer..)

haha baru aku perasan.. domain aku ni bermasalah sikit rupanya. kalau search afiqbukhari.com kat kotak url tu, resultnye error 404. korang mesti dah familiar dengan error tu kan.. padanlah buffered x melekat dengan blog aku.. rupa2nya selama ni, nuffnang bagi earning buffered tu kat blog 'error 404' rupanya.. huhu xdak rezeki namanya..

klik untuk tumbesaran

so aku berbual la dengan blogger yang menolong aku untuk bertukar domain ni, Jericho namanya. ni blog dia, www.stewardjohn.com. dia kate kat aku, 'dekat blogger.com Settings? PublishinG TU, ada tak tick kat "Redirect afiqbukhari.com to www.afiqbukhari.com?' hurm, aku masuk blog setting then tengok.. hah!! aku BELOM tick lagi rupanya!!!.. wakaka tergelak sakan aku..

padanla x dak Ong, aku x tick lagi rupanya. cehh.. abeh tu, yang sebelum ni aku tick apa?? jeng jeng jenggg... misteri nusantara sungguh.. so korang, nak bertukar ke [dot]com leh je.. tapi kena selalu alert.. kalau x paham, rujuk SIFU korang balik hehe

psst~! abang2 dan kakak2 nuffnang, ok x dengan cara penyelesain yang aku buat sendiri ni? :)

25 komen bernas:

Padin said... [Reply to comment]

salam afiq
hee bagusla da jumpe penyelesaian ekekee kalau tak rugi la pendapatan harian tu hehe..

ye betul, jangan lupa selalu la berguru dengan guru anda ekekee

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@padin siapakah guru anda? hahaha tula..kalau aku dok senyap je, cnfirm xkan setle :D

Izan Ishak said... [Reply to comment]

bagus tu afiq...dah settle pun masalah nuff ye~~
lepas ni kalau kak izan ada masalah kat belog boleh rujuk kat afiq yg lebih berpengalaman lah ye~~

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Izan Ishak insyaAllah kak..kalau afiq boleh tolong, afiq tolong ea.. kita same2 belajar. :)

Sharinginfoz said... [Reply to comment]

nuffnang tak merajuk cuma kekadang dia berehat aja

Tips Mudah SEO

Unknown said... [Reply to comment]

nnti kalo dpt duit nuff jgn lupe blanje..heee

Onelove...Jambu merah warna said... [Reply to comment]

huhu..afiq, kte pon x pnah dpt BE..
kte try cek,afiq punye domain kan..kte pnye kat setting tu tls blogspot address je.. ada ape2 kena tukar ek..

eszol raar said... [Reply to comment]

pe la bro,bende basic tu

Unknown said... [Reply to comment]

biar aku tolong jawab bagi pihak nuff..
boleh jer,,nati kami bagi BE banyak2...sampai tak luak,,
heheheh

Jericho said... [Reply to comment]

Asyik2 Nuffnang.. bagi la panduan cara nak "tangkap" BE tu fiq... hehe

aizatshafiq said... [Reply to comment]

sama2 kita belajar...
betul tak?..
=)

Aida Effarina said... [Reply to comment]

congrats nuffnang dh tak merajuk lg. hehee ;D selamat berpuasa encik afiq! =)

Cikgu Dahlia said... [Reply to comment]

tapi kan, apsal xkuar lagik ek buffered kamu tu?
tempoh dah abis,? mungkinkah?

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@DaHLia mungkin kot huhu sbb list buffered still ade lagi...

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Aida Effarina hehe ur welcome..selamat berpose juge :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@MX yeah btul2..aku suka comment ni :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Jericho hehe jerry, da banyk sgt tips2 psl nk dapatkan buffered kat luar tu..cuma kite je yg kena cari :) sy ni pun bknnye mahir sgt nk terang kan pasl buffered.. takut nnt tersalah info plak :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Azmihaha aku xkisah pn nak dapat bape..satu pn alhamdulillah..cuma nak taw ape kesudahannye..mane taw boleh dijadikan iktibar ke :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@eszol yeah, mmg basic..maybe ramai lagi yg kat luar tu xtaw psl ni..sbb tu aq nk highlight kan :) xsalah kite kongsi bnda2 yang basic mcm ni.

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Onelove...Jambu merah warna kalau pakai domain blogspot,biakan je..bnde ni kena setting kalau kite bertukar domain.. :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@echah mashuri hehe insyaAllah :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Sharinginfoz maybe :)

Ellen said... [Reply to comment]

hehhehee...cufiq....besa lah tu..bljr dari kesilapan...opps!!!myb itu juga sebab nelen tulis kat n3 tu tak dpt connect ngan cufiq pya blog tu kan..nanti d chck probs nya..myb error 405 kot..hahahhaaa

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@FloEllen haha ade ke error 405? ekeke

caliph shuriken said... [Reply to comment]

405 tu terlebey error, hukk...

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog