Home » , » Mahal Tapi Kualiti Murah

Mahal Tapi Kualiti Murah

August 5, 2010

hari ni aku pegi kedai,
pegi kedai nak beli barang,
bila sampai kedai,
aku nek berang.

tah pape pantun yang aku baru buat kat atas ni haha

sebenarnye aku x puas hati. aku masuk kedai berjenama. kedai boleh tahan besar. aku tilik satu2 barang yang aku nak beli dengan teliti. sampai ke satu tahap, aq bermonolog dalaman 'yeah! ni lah barang yang aku nak beli'.

tapi alkisahnya...

tangan terus menyambar sebab otak dah buat keputusan. nak test dulu x boleh sebab barang dalam bungkusan. apela, demo pun xda. macam mana nak menilai? tokei kedai nak pulun duit saja ka? tarak fikir hati pengguna? xmau feedback menarik ka? xmau pelanggan promote kat orang lain ka?

balik kotak, tulis macam2. ini barang bagus. kualiti superb. compare dengan barang murah, memang xleh lawan. x yah fikir panjang da, jalan terus ke depan, selamat sejahtera kawan, saya nak bayar ini barang...

sepanjang perjalan balik, hati x tenang sebab barang belum dicuba. bawak kereta asek tenung2 barang. jalan kat depan tengok selang2. sampai rumah terus pasang barang. muka gembira bercampur teruja...

melekat je barang dengan badan, muka merah padam, hati x tahan... last2 keluar perkataan, apa guna beli barang mahal tapi kualiti macam barang murah?

psst~! penat aku menilai, last2 haprak..

11 komen bernas:

PMOfficial said... [Reply to comment]

ape barang afiq beli?

Nur Areefah said... [Reply to comment]

dont judge the barang by its price huhuhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@parkcheek: aq beli lcd mounting bracket..rege punyala sedap..ingt brg pn sedap r..huhu

@nurareefah: haha taw xpe..ingt lagi mahal barang,lagi selamat..ceh~!

Hariz said... [Reply to comment]

Sabaq Bro.. :P

New Entry Prof-Hariz
Hampa Ingat Depa Tu Hamba ka?

Cik MoMo said... [Reply to comment]

sabar jela ye..=) chill ok

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@hariz: huhu sabaaa...

@cik momo: eheehe okeh~! xdela marah mane pun,just xpuas hati je :)

Anonymous said... [Reply to comment]

aaa..bace jugak la..hehehee..xnyempat tgu esok..hehe

sabar je la..huhuu..lain kali bukak je bungkusan tu..hak kita sbgai pembeli..

Unknown said... [Reply to comment]

2la..xberbaloi langsung...penh kna gak gni.._-"

Unknown said... [Reply to comment]

bro...try la mintak izin test-power barang tuh dlm seminggu dulu,then baru bayar n jadi hak milik...logik tak idea nih???ngeh...bikin hati bro makin panas je ek...sori..kidding!

YEASLMN said... [Reply to comment]

power laa pantun ! hehehe :P

ehh , brg apee ? ;)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@cik jari: haha kalau boleh aq suarakan pndapat aq mcm tu kan best bile nk beli ngeee~!

@yyunie: ekeke..barang ape? hehe ni barang bukan anak patung :P hehe bli LCD wall mount.. :)

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog