Home » , , » Alkisah Topup Celcom

Alkisah Topup Celcom

August 1, 2010

Alkisahnya, 3 sekawan sedang duduk melepak. tiba2 seorang kawan aku, Ahmad nak pergi beli topup. kat kedai mana ntah aku pun da lupa. ko pergi sorang jelah, kedai depan tu je pun... bia aku ngn Mamat lepak kat sini....

Sedang aku ngn mamat tengah sedap2 berborak, nampak plak si ahmad ni tersipu2 malu bercampur dengan muka yang berkerut mendekati aku dan mamat... 

oit pahal ko ni mad?? sekejap senyum, sekejap berkerut dahi. apa yang ko suka sangat nih? lantas dia menghulurkan sekeping topup card Celcom(bukan yang keras, tapi yang kua dari mesin tu). lalu dia berbisik kepada kami yang.....

Ahmad: tokeh kedai tu tadi salah key in nombor... tah macam mana masa dia tengah tekan nombor tu, penyakit sawan babi dia datang. abeh menggeletar satu badan. tu yang jari asek dok menekan '0' banyak kali sampai cukup 6 angka.. nombor 1 da lepas lama dah... tup2, sreeettttt~! topup tu keluar dari mesin. aku tengok, RM 1,000,000!!! mak aih, terkejut beruk aku. aku serba salah nak tolong tokeh tu ke x.. last2 aku tolong baringkan dia je sambil2 tu jerit panggil orang dalam kedai soh tolong tokeh tu... tangan aku pun sambil2 jugak la merembat topup tu.. tu yang keluar dari kedai tadi aku kerut dahi pasal takut orang nampak....
Aku dan mamat pun, melopong ooooooooooo.... begitu kisahnya.... takut bercampur sangat teruja. kami bertiga sepakat nak guna topup tu. tapi pada nombor telepon sapa? setelah undian dilakukan, nombor telepon aku terpilih. dalam hati "siot tol, benda jahat ni korang soh aku buat eh".... aku pun setuju.

Tapi x kan pihak Celcom xleh nak detect masalah ni. bayangkan ek. aku da la jarang topup. tup2, nombor aku naik dalam senarai sebab topup sejuta. x ke pelik orang2 Celcom nanti.. arghh pedulikan, nanti pandai2 la dorang cari aku...

Dah 2 hari aku pakai topup ni. share dengan mamat & ahmad pun dah. sorang seribu. tapi yang musykilnya, x kan pihak Celcom x ragu2 lagi?.............

Apsal sejuk sangat ni? laaaaaaaaaaaaaaaaa... aku bangun, menuju ke kipas, dan terus tutup kipas. aku bermimpi rupanya.... ;p

psst~! paling banyak korang pernah topup berapa?

15 komen bernas:

padin said... [Reply to comment]

salam fiq..

topup paling banyak?
err kalausekali topup = rm50
kalau sebulan =rm550 ekekee

xangonila!! said... [Reply to comment]

hahahaha..mimpi ke ni????ingat betol tadi..

untung la kalau dapat sejuta..;-)

dunspeak♥ said... [Reply to comment]

ahaha..kan bes kalau mimpi tu jadik kenyataan..

psstt : paling banyak rm50. Paling ciket rm2, tu pun pinjam ngan celcom.(credit advanced..ekkee)

Cylia Chel said... [Reply to comment]

topup rm30 je..

bARdbOO said... [Reply to comment]

peh, lawak btol mimpi u tu..hehe..

RAWSHADE said... [Reply to comment]

leh ke skali masuk topup sejuta dlm enset?? saya keja kat celcom.. distributor negeri pun beli bape juta ja pastu agih kat semua dealers.. pape pun itu cuma mimpi..hahahahaha...sy anggap ini cerita kelakar...

echah mashuri said... [Reply to comment]

topup pling bnyk spuloh jer...tu pm susa nk abis..huhu,,jimat!

Ahmad Zaki said... [Reply to comment]

Assalamualaikum...

Siut je cerita ni.., Dari awal tadi dah rasa lain macam, setahu saya paling tinggi topup yang boleh dibeli RM100.00 sebab saya juga menjualnya secara sms.

Saya pernah beli topup paling tinggi sebanyak RM60.00, tu sebelum adanya topup RM2,RM3 & RM5.

Ikut sejarahnya, sebagai contoh, topup hotlink selepas RM60.00, diwujudkan pula RM30.00, lepas tu RM10.00, kemudian RM5.00, RM3.00 & paling akhir RM2.00. Tapi topup RM3.00 & RM2.00 macam dah pupus, susah nak dapat...

Sebenarnya dalam tak sedar kita berbelanja banyak untuk beli topup. Oleh itu saya sarankan agar sahabat2 semua buka web ini : prepaid4u.net/smskey

Che Armster said... [Reply to comment]

aku pakai bil... tak termasuk dalam carta

I n n z said... [Reply to comment]

limit topup sampai 1k je kot.
haha.
xP

paling banyak rm10.
tapi selang seari dah abeh .
grr x(

Hariz said... [Reply to comment]

yhahahahhaa
topup hanya blh RM100 je :P


New Entry Prof-Hariz
Prof Hariz @ Facebook

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

banyk nye topup...
awe paling banyak 30...pakai lebih kurang sebulan sebab jarang call, msg pun jarang....

RedBoy said... [Reply to comment]

huhu...ingatkan betul td.. baru nk minta ko share td.. rupanya mimpi je.. huhu..

Anonymous said... [Reply to comment]

Maybe the most influential paper I have read this year.

Anonymous said... [Reply to comment]

I'm glad you said that :D

Kindest regards
Erik

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog