Home » , » Petir Versus Mercun Bola

Petir Versus Mercun Bola

August 18, 2010

Assalamu'alaikum..
 VS


Ha, da bace tajuk entry kan? agak2 sapa menang? 2-2 bunyi sama kuat... tengah2 hujan ni, manela taw nak membezakan mana bunyi petir, mana bunyi mercun bola...yang perting, bila 2-2 dah berbunyi, aku terkejut!!! selamat x melatah... kus semangat...

Apeda... orang tengah relax, tengah solat terawih, dipasangnya mercun.. kalau bakar kat tengah padang tu xpela gak.. ni sebelah rumah atau masjid.. ceitt! aku dapat ko budak, aku tibai dengan selipar batu aku ni... buat orang terkejut...

Mana taw ada baby tengah tidor ke, orang yang sakit jantung kat dalam rumah tu ke, mau x terkejut sakan dorang? kalau mati macam mana? weh, beli mercun tu sama la macam beli rokok. akhirnya terbakar jugak. cuma asap mercun x masuk dalam badan je...

Ni mesti kerja budak2 hingusan ni. mana tah dapat duit pergi beli mercun. kalau nak beli pun, beli la yang bunyik dia pelan sikit.. mercun gasing ke, bunga api ke, mercun das ke... ni bunyi da macam bom tangan. ape ingat sekarang zaman perang ke kat Malaysia ni? sakit jantung weh tahan terkejut aduiii..

Silap2 hari bulan mau kudung tangan tu kalau nasib x baik.. ha, mainla lagi mercun tu.. orang lain beraya cukup 2 tangan, cukup jarinya..  yg ko plak, jari tangan x cukup 10... nak macam tu???? rentikan laaaaa.. bosan aku dengar bunyi meletup2 ni.. baik dengar bunyi petir lagi bagus..

psst~! baik main bunga api, xde bunyik langsung...

22 komen bernas:

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

mercun dah mula memekak kat sini..huhu

RastaMat said... [Reply to comment]

Hamboi..
bukan maen marah lagi bro...
Chillax...
hahaha...

Afiq said... [Reply to comment]

@Nur Hawa Mohd Zin tu la..baru sminggu berpose huhu

Afiq said... [Reply to comment]

@RastaMat haha maunye x marah.. terkejut weh..tgh2 sedap minum air,abeh tumpah air tu..cehh

echah mashuri said... [Reply to comment]

hehhe...bru pas main mercun bola...hik9

Afiq said... [Reply to comment]

@echah mashuri haha nak men boleh, lok2 ke..jgn bakar sebelah umah orang plak ;p

xazryx said... [Reply to comment]

lame do x men mercun .heh .

Tomato Gurl's Life said... [Reply to comment]

nak main mercun bola 1...hehe..

cik panadol said... [Reply to comment]

erk! baru nk main perang2 mercun ngn jiran sebelah...tp dah ade pulak yg warning....hehe

pesanan kementerian kesihatan: mercun membahayakan nyawa!

Afiq said... [Reply to comment]

@Tomato Gurl's Life haha boleyyy,bakar kat tempat lain yerrr ;p

Afiq said... [Reply to comment]

@cik panadol haha btul tu!! so jgn men mercun ekk :D

Nur Hayaty said... [Reply to comment]

samalah kat surau tempat yaty ni,org duk solat terawih ,bdk2 laki sibuk bakar mercun,terkejut tau tak...teremo plak kat cni..hehe

tehr said... [Reply to comment]

mercun yang tak bunyi ada tak?
nak beli...
[ada bapak budak main mercun, anak dia lak nangis terkejut]

sop said... [Reply to comment]

kecik2 suka main mercun.. mmg best..
tp skrg ajak anakmain bunga api plak..

mercun yg kuat2 tu x elok la.. mengganggu..

Afiq said... [Reply to comment]

@tehrhaha bang,sy xjual mercun ekeke bapak budak yg lebih2 plak adehhh

Afiq said... [Reply to comment]

@sop btul2.. sakit telinga pn ade..bosan daa

Afiq said... [Reply to comment]

@Nur Hayaty hikhik..emo je..nk luah perasaan pb xpe..ni kan blog pribadi ekeke

shiyda said... [Reply to comment]

haha selamat la ,nasib la budak2 kat sini xmen mercun da . dowg men mercun yg versi game pnye kot . lg pro . aha =p

Afiq said... [Reply to comment]

@shiyda ha,game?adehhh..advance btoll..tapi bgus r..xnyusahkan orang len hehehe

xangonila!! said... [Reply to comment]

hehe..klakar..2 belum mercun ketupat lagi 2..;-)

armouris said... [Reply to comment]

info tentang mercun di SIHAT SELALU - Kesan Bahan Kimia Dalam Mercun

armouris said... [Reply to comment]

info tentang mercun di SIHAT SELALU - Kesan Bahan Kimia Dalam Mercun

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog