Home » , » Telur Rebus Direndam Dalam Air Coca Cola

Telur Rebus Direndam Dalam Air Coca Cola

September 25, 2010

Assalamu'alaikum...

Dulu kecoh pasal ejaan coca-cola ni ada maksud tersirat.. lepas tu orang buat kajian yang molekul2 dalam air coca cola akan mengembang bila di campur dengan gula2 mentos.. lepas tu timbul plak kisah yang minum coca cola ni akan buat gigi korang rosak... aku rasa air bergas mana2 pun akan buat gigi korang rosak jugak..

hurmm aku rasa betul.. perasan x lepas korang minum coca cola (aku rasa coca cola paling ketara selain daripada air bergas yang lain), gigi korang terasa kebas? atau rasa macam rapuh? kalau x rasa, gigi korang kuat kot.. huhu ape2 pun, jom tengok eksperimen bawah ni. telur direndam dalam coca cola selama setahun..




psst~! minum apa2 jenis air bergas pun, kadar gula tetap tinggi.. even dia kata 'less sugar', still jugak rasa manis.. berapa sangatla less dia tu.. aku terbaca satu statement, 'Pembunuh nombor satu umat islam di seluruh dunia. tidak diminum oleh golongan yahudi.' so kurangkan manis dalam makanan, tambahkan manis dalam senyuman yer :)

34 komen bernas:

amira said... [Reply to comment]

sangat setuju... well.. living healthy life never wait.. so kawal je gula yang diambil

najihah sahami said... [Reply to comment]

yarkss..geli lak tetibe..huhuhu...

setuju ngan ayat last tu...yahudi xisap rokok..tp org kite lebih2 agungkan rokok...
sama la ngan minuman bergas ni...

moral of the story...jauhi makanan segera yang xbermoral..hahaha

FareedSairi said... [Reply to comment]

seb bek den tak minum cocacola

Afiq said... [Reply to comment]

@najihah sahami
taw xpe..selamat afiq x hisap rokok..coke pun da x minum da hehe

Afiq said... [Reply to comment]

@FareedSairi
yeahh den pon samo..dulu jo korap. tapi xlah korap mano pun. haha

misyamissyou said... [Reply to comment]

i cannot resist la..hehe..dasat coke ni..yg peliknye doc gigi yg cipta coke ni..nasib tak suke sngt minum bende alah ni..kalau dalm perut pulak macam mane la..tp manis tu sedap kot cm lolipop n gule kapas..serius kalau nmpak mmg xleh tahan..buruk betul perangai kan..haha!

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

agaknya macam hati kita macam tu ek? ish..bahaya...

Afiq said... [Reply to comment]

@misyamissyou
haha memangla sedap..tapi lame2 nanti kalau sakit kan susah..baik beringat daripada sekarang. :)
doktor gigi tu xnak campur urusan ni semua.. sebabnya, tanpa gigi yang rosak, makin berkuranglah kerja dorang kan? bila dah kurang, gaji pun kurang. :P

Afiq said... [Reply to comment]

@Nur Hawa Mohd Zin
lebih kurang kot awe.. adehh rase geli la plak. tapi bila kita minum, xdela plak geli sebab sedap huhu.

ferra said... [Reply to comment]

ish gilak ya.. cm xsangka. tp coke mmg sedap kalu minom time ari panas.

NICK IRFAN said... [Reply to comment]

aku cdg nk try experiment ni tapi kena tunggu setahun plak! lama tu...

gdoupt_monster71 said... [Reply to comment]

gg aku rosak agaknye sal aku suka minum coke...

Anip™ said... [Reply to comment]

ish lau cmtu x nak ar minum air gas..hmm..nk maniskan senyuman la sekarang nie..hhee

Afiq said... [Reply to comment]

@NICK IRFAN
haha mula2 aku ragu2 gak nk percaya sbb setahun tu... tapi coke ni memang x elok pun sebenarnye..

Afiq said... [Reply to comment]

@Anip™
haha bagus2..itu yang paling penting..leh buat muka kita awet muda :D

azhar said... [Reply to comment]

thanx 4 the info...

Tomato Gurl's Life said... [Reply to comment]

jauhi coca cola dan semua minuman bergas sbb tak bagus utk kesihatan..minumlah jus tomato utk kesihatan..huhu

gnesop.com said... [Reply to comment]

minum air suam :)
pernah tgk coke + panadol soluber dalam youtube.. best juga

Azmi said... [Reply to comment]

aku ada sorang yg aku kenal suka gile3 minum koka-kola ni.
setiap hari at least 1 tin.
memang gile la..dah la smoking..
bahaya tol.
sukan tidak pastu gaya pemakanan tak betul

Afiq said... [Reply to comment]

@Azmi
bia betul weh? bahaya tu.. mesti ko da puas bagi nasihat kat die kan? huuu

Encik MT said... [Reply to comment]

fuuhhhh....nsib bek akuh tak ske minum air gas... kekadang jew minum air gas,tu pun 100 plus... erkkk 100 plus pun sama efek cam coca cola kew?

Afiq said... [Reply to comment]

@Encik MT
hehe ntahla..100+ rasenye ok..tapi tetap rasa gas.gas bagi tenaga kan? hehe sekarang aku tukar dari minum air bergas ke air gathorade plak..sdapp tuu..gas xde :D

Gayahspears said... [Reply to comment]

afiq :- gayah setuju~ bahayakan kesihatan jugak so kurangkan gula dalam minuman... kalo byk minum air gas pon tak elok la..nty dapat penyakit kencing manis... air bergas nih kan byk kandungan gula...

caliph shuriken said... [Reply to comment]

yahudi letak 'racun' baik pnya dlm produk2 diorg.. kita pulun minum, huh...

pena said... [Reply to comment]

nasib baik pena jrang minum..
klu teringin sangat pun, tambah air masak sikit dlm coca cola 2. .

klu nak tahu betapa manisnya air bergas ni, cuba minum tanpa ais,(xsejuk)..

Zairie Husin said... [Reply to comment]

bahaya jugak weh... minum air masak je..

zairie recently posted:
kereta idaman lelaki

Afiq said... [Reply to comment]

@Zairie Husin
haa itu yang terbaik.tahan nafsu tu,baru badan sihat :D

Afiq said... [Reply to comment]

@pena
btul2.. kalau minum time air tu xsejuk, Ya Rabbi!! manis giler..sakit tekak rasa.huuu

Afiq said... [Reply to comment]

@caliph shuriken
huhu itulah..tapi kita still mengaggungkan barang n produk2 ciptaan dorang.

Afiq said... [Reply to comment]

@Gayahspears
yess!! selamat gayah setuju hehe. kalau nk diikutkan, air cordial tu pun manis jugak walaupun tanpa gas..tapi kenalah pandai sukat sendiri, kalau boleh biar kurang daripada yang disarankan :D

Anwar Faiz said... [Reply to comment]

seram aku tgk.

suichi said... [Reply to comment]

waaah~~~ menarik...menarik...good info

dianafisa81 said... [Reply to comment]

tapi telur tu jadik liat ekk...toing..toing... apapun, tak minum coke tak merugikan sesen pon duit kite..

Azuan said... [Reply to comment]

mcm x de air lain nak minum..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog