Home » , , , » Tukar Duit Syiling

Tukar Duit Syiling

September 6, 2010

Assalamu'alaikum...

Alhamdulillah dalam bulan puasa ni, semua pekerjaan menjadi mudah kalau kita bersabar insyaAllah.. dah 3-4 hari aku dok terpikir kat mana la nak tukar duit syiling ni.. nak pergi tukar kat kedai mamak, takuk kena cekup plak, di cop x pose huhu.. nak pergi tukar kat bank, takut x sempat nak raya plak. ape benda maksud floating tu? duit aku tu nanti terapung ke? haha

Korang biasa tukar kat mana??

First attempt, aku masuk kedai buku Popular...

Aku: Assalamu'alaikum kak. err, nak tukar duit syiling x?

Akak Popular: eh nak dik. banyak ke?

Aku: boleh tahan banyak jugak la kak.. dalam hati 'alhamdulillah sekali cuba je terus dapat tukar duit syiling'..

Dan yang paling best sekali, bila akak tu kira balik duit syiling tu, lebih daripada apa yang aku dah kira. alhamdulillah rezeki hehe. tu semua rezeki dari aku menabung setiap kali ada je duit syiling lebih. so korang, baik menabung start dari sekarang. x kisahla seposen dua ke, yang penting setiap hari, mulut tabung tu mesti kena isi. untuk kemudahan di masa hadapan.

Aku: kak, nah amek la upah ni. sya ikhlas. bukan ape, yang penting dapat tukar duit syiling ni.

Akak Popular: eh xpela dik. tu kan duit adik.

Aku: hurm kalau camtu xpela kak(setelah puas dipaksa). terima kasih yer. selamat hari raya kak :D

Alhamdulillah x payah aku nak berjalan2, pusing2 satu kawasan kedai tu nak cari kedai mamak atau kedai runcit yang lain. Ya Allah, terima kasih di atas kesenangan yang Engkau telah berikan kepadaku pada hari ini.

Dan apa yang paling penting, akak Popular tu x layan aku dengan muka yang masam. baik je dia layan aku. siap bagi kerusi suruh duduk takut aku penat tunggu masa dia tengah kira duit syiling tu....

psst~! aku paling benci kalau dilayan dengan cara yang kurang ajar. kalau aku yang kurang ajar dulu xpela..

0 komen bernas:

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog