Home » , » Jangan Jadi Ular Sawa

Jangan Jadi Ular Sawa

August 17, 2010

Assalamu'alaikum...

Orang dah kata bukak pose tu biar besederhana.. makan kurma sebijik, air segelas cukup da.. ang ni makan x ingat dunia... tangan dok sentap semua benda atas meja.. haha sodap oitt! mau x gelembung perut nih..angin yg ada dalam badan belum keluar habis, ang pi sumbat dengan macam2.. eno eno eno!!! pssttt!!

Lepas makan ang jadi ular sat.. nak jalan pun xlarat..adoihh err mana dia remote tv ni? hahaha apa punya turr.. ni semua senak di perut punya hal, lepas makan terus rehat... mau hilang senak di perut senang ja.. lepas makan, terus solat... ada btul kan? ya btulllll!!!

Dalam solat kita berdiri dengan tertib, kita rukuk dengan tertib, kita sujud dengan tertib, kita duduk tahiyyat dengan tertib. pendek katalah, dalam solat perlu tertib segala2nya. hati dan fikiran kena fokus pada yang Esa. jangan ang fikir, sedap btul makanan tadi naa.. baru solat sempurna, perjalanan darah dalam badan pun ikut sempurna sekali.. baru kurang penyakit... aminnn Ya Allah!

Ma Rabbuka(siapa tuhan kamu)??? ALLAH!!


psst~! pesanan untuk diri sendri dan semua yang membaca..

17 komen bernas:

ice♥ice said... [Reply to comment]

hehe..betul tu..masa bbukak biar berpada2..jgn main sambar je mknn y ade..tgh mlm karang pun boleh mkn lagi.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

ulau melingkau atas pagau ke atau atas katil? heheheh

✿✿ Y-A-N-N ✿✿ said... [Reply to comment]

haha. btol tu. lepas berbuka, confirm melingkar mcm ular sawa. kenyang sangat! haha. :D oleh yg demikian, jgn la pulak makan terlalu kenyang time berbuka. tak elok kan? :)

Afiq said... [Reply to comment]

@ice♥ice hehe tgh mlm tu da kire supper da :P

Afiq said... [Reply to comment]

@Nur Hawa Mohd Zin haha mana2 yg berkenan la :D

Afiq said... [Reply to comment]

@✿✿ Y-A-N-N ✿✿ hehe ikut perut masing2..mane2 yg da h terbiasa tu mmg ok la..tpi yg jnis cepat senak perut,mmg x digalakkan :D

sop said... [Reply to comment]

betul tu.. kalau dah jadi ular sawa, mula badan jd malas.. mata jadi berat..

peringatn yg baik.. keep it u..

Khairul Azmi said... [Reply to comment]

hehe..terasa la plak..
hehe...smaa2 kita berubah..
hehe...

Afiq said... [Reply to comment]

@sop hehe insyaAllah..benda2 yg elok,baik dikongsikan bersama :) so jgn jd ular sawa :D

Afiq said... [Reply to comment]

@Khairul Azmi haha xperlu malu utk mngaku..kadang2 segala entry yg aku tulis ni untk peringatan diri sndri gak.. hehe btoi2,sama2 la kite berubah yer :D

Cik Jari said... [Reply to comment]

hang nih pasai pa jadik lagu tuh?kan ceq dh habaq awai2,jangan dok melahap sangat...haha....

setakat nih,mkn cukup2 je...tp kalau balik kampung nnti...mungkin kot jadi lagu tuh...bak kata pepatah korea: slagi ade makanan,slagi tuh santap..ngee

Afiq said... [Reply to comment]

@Cik Jari haha btul ke pepatah korea tu?
adoilaaa manala ceq nak taw ceq senak peruitt..ceq makan ja apa yang ada haha

HairiAks said... [Reply to comment]

hahaha..
sama lah kita...
Lpas je mkn.. msti mau melingkaq mcm ulaq sawa..
hik3...

+akufobia+ said... [Reply to comment]

arkk.senak.

RastaMat said... [Reply to comment]

Nafsu2..
jaohkanlah...
burok benor perangai tu...

Afiq said... [Reply to comment]

@RastaMat haha dalam proses!!

Afiq said... [Reply to comment]

@HairiAks hehe makan ni mmg satu yg nikmat..bila makan banyak,perut berat haha :D

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog