Home » , , , » Buang Bayi Dihukum Gantung Sampai Mati

Buang Bayi Dihukum Gantung Sampai Mati

August 12, 2010

Assalamu'alaikum..

tengah2 sedap tengok berita tadi sebelum tunggu nak masuk waktu berbuka, timbul plak berita pasal buang bayi ni..

sapa2 yang didapati bersalah buang bayi lepas ni, bakal berdepan dengan hukuman gantung sampai mati... M.A.T.I, bukan gantung sampai nyawa2 ikan. biar lesap terus dari dunia ni. menjawabla kat akhirat nanti.

bagus sangat buat hukuman macam tu. bayi tu belum kenal dunia lagi korang da buang merata2. apela salah bayi tu. padahal korang yang bersalah sebab melahirkan bayi tu tanpa ikatan yang sah... dengan adanya hukuman macam tu, baru si pesalah dan bakal pesalah akan berfikir dua kali sebelum nak buang... kalau x fikir tu, gila agaknye..

wei, buang 'sampah' lagi bagusla dari buang bayi. korang taw ape tu 'sampah'? sampah tu orang yang membuang bayi. baik buang 'sampah' tu sebelum si sampah tu buang bayi. ade ke... pandai buat tapi x reti nak tanggung. padanla muka tu kalau kena gantung lepas ni.

psst~! janganla ikut sangat nafsu serakah tu. belajar untuk mengawalnya sebelum parah...

selamat berbuka puasa ;)

11 komen bernas:

Ila Maulana said... [Reply to comment]

hoho.. betol ke ouhh? berita kt ne ni? x pasan lak.. tp, bgus jugak klu dh ade undang2 cmni.. cian jekk kt baby2 yg kne buang tu.. adehhh.. owg laen nak sgt anak. dorg tu dh ade anak nk buang plak. bongok jekk.. huhu.

p/s salam singgah :)

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

dulu buang bayi..kat masjid dan kedai2 makan..skunk buang bayi betul2 macam buang benda tak pakai...biarlah yang arif menentukan hukuman yang sepatutnya pada perbuatan mereka...

Nur Hayaty said... [Reply to comment]

baguslah..setuju sangat2 ,biar gerun ckit org nak buang bayi kan..huhu..sgt benci org buang bayi...seriusly..huhu

sYaza said... [Reply to comment]

wuuuuu..mungkin hukuman ni wajar bg yg didapati bersalah..supaya dorang beringt sikit bile nk buat tuh..kallau x nak pon jgn la buang merate2...bg la kat sape2 yg nak bayi..byk je pasangan yg dah berkahwin tp x mampu mendapat anak..ha..dorang kompem nak kalo bg..ehheheh

sop said... [Reply to comment]

bagi pengajaran dan rasa takut untuk melakukan perbuatan terkutuk tersebut..

BezBuddy said... [Reply to comment]

bgusla cmtu..make sure pihak laki ngn pihak perempuan kene...baru adil...dua2 kene

misyamissyou said... [Reply to comment]

apakah 'sampah' itu?? hmm..slow sikit hari ni..bagus la kena gantung, n penjara hmpir sparuh umur hidup..bila kuar dah tua..hahhaa..tak merasa la kebahagiaan hidup duduk dlm penjara tu..

Afiq said... [Reply to comment]

@misyamissyou: hehe sampah tu ialah orang yang membuang bayi..mcm yg afiq mksudkan dalam entry tu..ikut pndangan afiq la :)

+akufobia+ said... [Reply to comment]

imankan hati kosong masingmasing.

xangonila!! said... [Reply to comment]

Bagus tindakan 2..menjawab la kat akhirat nnt..;-)

Syeeda Sobbihi said... [Reply to comment]

tindakan yg bagus untuk menyedarkan org ramai. jgn suka2 jer nak buang bayi merata2..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog