Home » , , , , » Namewee Vs Salleh Gregor Samsa

Namewee Vs Salleh Gregor Samsa

August 31, 2010

Assalamu'alaikum...

Siapa 2 orang kat atas tu? tahhhhh aku x kenal... tapi yang aku tau, nama 2-2 orang ni popular dan meningkat naik dalam bulan Ramadhan kali ni..

Aku rasa...

Si Salleh tu popular sebab keceluparan dia dalam facebook dengan kenyataan yang menghina agama Islam. korang mesti ingat lagi kan dengan angan2 yang dia nak buat kitab baru untuk pengikut2 free thinker di mana padang masyhar tu dekat padang depan Amcorp Mall, kiamat 2015, dll.. hoho niat dia tu memang melampau walaupun dia berniat nak gurau. aku harap sekarang ni dia dah sedar la dengan apa yang dia dah buat. dan aku dah baca blog dia, bintangkertas x silap aku(sekarang dah private). bro, aku respect sama penulisan kau. kau memang berbakat dalam meluahkan sesuatu. tapi apa kata, cuba kau renung dan selami dari mana datangnya bakat2 kau tu untuk menghasilkan sesuatu penulisan yang orang kata abstrak dan kreatif. sayang bro kalau kau x pandai nak gunakannya.

Dalam bulan Ramadhan ni, Allah sentiasa membuka pintu Taubat untuk mana2 hambaNya yang ingin kembali ke jalan yang benar. aku bukan nak mengajar kau, tapi aku ni sedarah dengan kau. kita ni cucu cicit nabi Adam, asal kejadian kita sama, dari tanah jugak. so dah menjadi tanggungjawab sesama kita nak menegur mana2 yang salah pada pandangan mata dan hati manusia, lagi2 umat Islam.


-------------------------------------


Si namewee ni plak, serius mula2 aku ingat sebutan nama dia nawawee. padanla aku google x keluar muka dia. dia ni jenis orang yang kuat memberontak. berterus terang dengan apa yang dia x suka. bagus jugak cara kau tu. tapi janganlah sampai teguran kau tu mengusik jiwa dan perasaan sesetengah orang. kalau x suka, jumpa terus. tapi tulah. x boleh nak salahkan dia seratus peratus. kalau tiada angin, masakan pokok bergoyang kan. mesti ada sebab kenapa dia buat camtu. sebab dah banyak sangat video yang dia buat. start dari dia menghina lagu negara kita(lagu negara dia sendiri), pasal TNB Malaysia sampailah klip video yang terbaru ni, Sucks Banana. haha macam2 lah kau ni. sayang weh, susunan muzik kau tu sedap, tapi lirik plak buat orang sakit hati. apa2 pun, pandai2lah kau setle ek. aku x sokong kau, aku x sokong mana2 pun. aku cuma harapkan penyelesaian yang terbaik je. adios amigos!!

Tapi apa yang penting, kita yang masih bersih ni, teruskan perjuangan untuk hidup. kekalkan kedamaian dan kemakmuran. aku suka nak katakan yang setiap agama mengajar kita buat perkara2 yang baik je. xda satu agama pun yang menyuruh kita buat kejahatan, kecuali yang tiada pegangan agama langsung. so bagi umat Islam, yang nyata, kiamat itu makin hampir. perkemaskan diri masing2 untuk dihisab di 'sana' nanti.

psst~! sesuatu yang berlaku mesti ada jalan penyelesaiannya...

18 komen bernas:

RastaMat said... [Reply to comment]

Bosan dengan benda2 macam ni..
Malas aku nak layan..
Buang mase..

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@RastaMat yess aku sokong ko mat,FULLSTOP!! haha thniah2 ko first lagi wakaka

n4dh!3r4 said... [Reply to comment]

macam ni orang yang tak berpijak di bumi yang nyata. melakukan sesuatu tanpa berfikir dahulu.

Anonymous said... [Reply to comment]

lagu negara sndri pun dia nk hina..ish3..

cybernetic88 said... [Reply to comment]

huhu. dua2 budak pling bngng aku tngok. cm haram. xlayak duk malaysia. bley blah!

CIK TOM said... [Reply to comment]

kerana mulut diri merana...so berfikir sebelum bertindak..terlajak perahu boleh diundur..terlajak bicara itu la akibatnya...

Anonymous said... [Reply to comment]

ngee~~xtau la pe faedahnye diorang mencapap macam ni..pathetic la..jadi la artis ke penulis buku ke, komposer ke..berbaloi gak pendapatan..ni...adoii..

suzie rahman said... [Reply to comment]

salam br0~ harap2 dorg bc entry ni.bg sedo mna silap deme.huh.xsuke lgsg!

dak eina said... [Reply to comment]

femes betul 2org nie..

zt-zati said... [Reply to comment]

life must goes on..
~mmg kiamat semakin menghampiri..
moga2 kita sentiasa dilindungi ALLAH khendaknye..

Nas said... [Reply to comment]

jap2..nak tahu gak blog salleh gregor dimana ya???
sebab xleh la bukak blog dye..huhu...nak tengok gak bakat penulisan dye..

Cahaya Kehidupan said... [Reply to comment]

makin diexposed,makin byk org buat..tak tau la apa nak jadi..huhu

Unknown said... [Reply to comment]

ntah la...memang rak fikir panjang ke sebelum kuar any statement..hish....

MASA said... [Reply to comment]

makin dilayan makin famous dorang makin seronok dorang. buang masa layan orang2 macam ni

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@nas de da privatekan..huhu

ozzy said... [Reply to comment]

sengaja nak cari pasal..nak tunjuk hero lah kononnya ..bila dah kena nak salahkan org lain pulak.

Belalang hijau Perisik said... [Reply to comment]

org dah kata
"cakap siang pandang2,ckp mlm dengar2"

Unknown said... [Reply to comment]

Bila dah 'bebas' sgt smpai lupa Allah memerhati,mmg semua org akan dihina..hmm..ngeri ngn org mcm ni..ada akal,tapi tak guna

TERBARU: Kasih kerana Tuhan

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog