Home » , , » Sesuap nasi di pagi hari...

Sesuap nasi di pagi hari...

August 14, 2010

Assalamu'alaikum...

tidur lambat, bangun awal... mata bengkak je. nafsu tidur lagi kuat dari nafsu makan... sunat bersahur kata hati. pahala mencurah2 dengan selamba jer kalau buat...

arghhh lawan!! alarm berbunyi 2 kali menandakan yang aku pernah 'snooze'... tangan gatal dok matikan alarm tapi mata still terkatup.. apedaaa..

bangun bangunnnn!! sahur sahurrrr....

suara lantang seorang remaja menjerit keriuhan dalam satu rumah menyeru untuk bersahur.. alhmdulillah.. ada jugak alarm bergerak ahaks~! ku kuatkan semangat, gagahkan diri untuk bangun...

bismilliahirrahmanirrahim.... suapan pertama ku adalah sesuap nasik dari sepinggan nasik... suapan kedua ku nasik bercampur sayur plak.. suapan ketiga dan seterusnya, lauk bercampur nasik semata2.... alhamdulillah habis jua...

air sejuk bersama sekeping doa kekenyangan mengakhiri segalanya.... dan mata kini menghadap sesuatu yang cerah... owh aku sedang menulis entry kekenyangan rupanya!!

selamat bersahur dan meneruskan ibadah puasa untuk hari ni :)

psst~! opppss, aku lupa nak jamah buah kurma la tadi..

4 komen bernas:

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

heheh..bersahur walaupun mata tertutup..yg pntg pahala dapat..hehe

ザ-sylver-shooter said... [Reply to comment]

slamat brpuasa

amirasyraf said... [Reply to comment]

slamat berpuasa afiq..entri tentang kekenyangan pun tak apa asalkan .com tu yg penting ;) haha!
www.ifaceblog.co.cc

Anishaway said... [Reply to comment]

time berbuka makan lajulaju, time sahur makan slow mcm siput je.. hehe

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog