Home » , » Kemalangan Jalan Raya - 3 Lagi Maut

Kemalangan Jalan Raya - 3 Lagi Maut

August 18, 2010

Assalamu'alaikum..

Pagi2 dok belek surat khabar kat dalam internet, macam2 berita ada.. tapi berita yang tiap2 hari keluar dalam surat khabar, mesti pasal kemalangan jalan raya yang mengakibatkan kematian. hurm lagi2 dalam bulan ramadhan yang mulia ni..

Ni ada satu kes kemalangan yang meragut 3 nyawa kat Teluk Intan semalam. meh baca kat SINI, kredit untuk Berita Harian Online.


TELUK INTAN: Tiga terbunuh, manakala dua cedera termasuk seorang bayi berusia enam bulan selepas kereta Perodua Kancil yang mereka naiki terbabas apabila satu daripada tayarnya pancit dan bertembung dengan sebuah lori Jabatan Kerja Raya (JKR) di Kilometer 7, Jalan Maharaja Lela, di sini semalam. selanjutnya...

Aku perasan setiap kali ramadhan menjelma, mesti banyak kes kemalangan berlaku. lagi2 nak dekat raya nanti. mesti ramai yang meninggalkan dunia yang fana ni.. kita pun xleh nak menghalang kejadian tu dari berlaku. cuma nak membendung tu boleh la.. kalau dah ajal, nak buat macam mana kan.. itu semua kehendak Yang Maha Esa..

Bila difikir balik, mungkinkah itu semua akan berlaku kat diri kita sendiri? satu soalan yang memang susah untuk dijawab. kun fayakun... bila Allah berkehendakkan sesuatu, Kun(jadilah!), maka, fayakun(jadilah ia.)..

psst~! just berhati2 dalam apa jua sekalipun sebab ajal boleh tiba di mana2 saja..wallahualam bissawab..

15 komen bernas:

sop said... [Reply to comment]

belum lagi hampir perayaan dah meningkat kadar kemalangan..
semoga kita sentiasa dilindungi dan dijaugi dari perkara yang tidak diingini.. amin

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

salam afiq : musim kemalangan nak mula dah...walaubagaimanapun azal kite tak tau..tapi sedih betul bile kelurga hilang sekaligus

::abunyer:: said... [Reply to comment]

takziah pada keluarga mangsa.

terkadang-kadang terfikir jugak oleh saya, kita terlalu banyak menghabiskan duit pada aksesori (blink-blink dan pelbagai) hingga mengabaikan servis berkala kenderaan tersebut. Ngeri jugaklah kadang-kadang terpandang tayar yang botak lincin! masih ligat di atas jalan raya.

zaer said... [Reply to comment]

Innalillah!..tadi baru tengok dalam berite..hurm..

echah mashuri said... [Reply to comment]

btol2..
ajal maut kt tgn tuhan..dlm thn nie 2 org kwn mnggl sbb excdent..
1org mnggal sbb kanser...
muda ke tua ke kalo da ajal kan..
kite ni mnuggu giliran je..

ieda said... [Reply to comment]

ajal , jodoh & pertemuan semua ditangan allah , kita berdoalah banyak2 agar kita panjang umur dan mendapat keberkatan dlm hidup ini ... aminnnnnnnnnnnnnn

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said... [Reply to comment]

tgk paper td...
huhuhu, seriau tgk keadaan keter..
Nauzubillah..

MissXYZ a.k.a Abaikan said... [Reply to comment]

ni le yg mengerikan adus... tp sume tu qada' dan qadar DIA

FloEllen said... [Reply to comment]

cufiq...mcm mcm berlaku kan..lbh2 lagi di musim2 perayaan..tdk kira apa perayaan la...mungkin ni sdh menjadi resam..hehe

Afiq said... [Reply to comment]

@sop insyaAllah amin~

Yuni Aisyah said... [Reply to comment]

ajal maut n segala yg berlaku dimuka bumi-NYA ini atas kehendak dn ketentuan dari-NYA...

Al-fatihah buat arwah..

Mah@mahu said... [Reply to comment]

dah mula semula tragedi tahunan dalam kalender kita rakyat malaysia...

ejum said... [Reply to comment]

kte smua kene lar berhati-hati dijalan raya..
harap2 lar pekara ini dapat dielakkan..
memang hari2 ada kuar paper ...kes eksiden xpenah kurang

cikmin said... [Reply to comment]

salam afiq...

kat penempatan cikmin ni..permulaan puasa hari tu..ramai jugak yang meninggal..tapi sebab sakit..berjenis kanser..ada yang meningal sebab bersalin..sedih jugak bila setiap kali musim perayaan..banyak kemalangan jiwa..cikmin pun ada seorang atuk yang agak uzur..dah hampir 90 tahun umurnya..tak sanggup nak kehilangan dia..tapi tu la..kun fayakun.. takde sapa yang boleh menghalang..

Afiq said... [Reply to comment]

@cikmin atuk cikmin umur 90 tahun? panjg umur de.. dokanla dia pnjg umur dengan kesihatan yg baik.. sabar ye cikmin.. afiq tinggal sorang atuk je..tu pun da uzur,kena strok da nk masuk 3 tahun..sayu juga bile tiap2 kalai baik kmpung tgk de dok terbaring je..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog