Home » , , » Buah Mangga Ditebuk Kera

Buah Mangga Ditebuk Kera

May 25, 2010

Assalamualaikum smua.
lama da aq xupdate Hari Baru. sejak balik dari kampung aritu, bz semacam. kua mlm balik lewat pagi. smpi nk blogwalking pn xde mase. huhu

kali ni entry berkisarkan keluargaku yg kempunan nk makan buah mangga yg ditanam sndri. wuuu.. mungkin da takdir mangga tu jadi milik makhluk Allah yg lain barangkali, kitorg terpkse meredhakan semua yg berlaku. so hepefully lpas ni rezeki brtambah murah. aminn.. cerita byk pn xguna, meh tgk siapa pncabar utama keluarga kami dlm cerita ni..


1







2







3







4





haishhhh! bile da nk kua gmbarnye haha sori2

ten terengggggggggggggggggg!!!!



si MONYET @ KERA ;p

aq sebenarnye geram ngn monyet nih. sepatutnya 2 ekor, tp mase aq snap picture ni mmber de xdatang. da sebulan dorg wt kaco kat taman perumahan aq. mula2 aq terserempak, dorg ni dok bergayut atas pokok kelapa depan umah aq. tp bile aq amati betul2, astaghfirullahal'azim! yg sekor tu dok tengah pegang anak kucing! mane tah de dapat. aq xeberani nk sergah takut de terkam aq plak. so aq biakn jela.

tp mase gmbar ni diambil, aq da nmpk dari hujung tiang letrik kawasn umah aq lagi. dok bergayut atas kabel tu sorg2. lame lpas tu, berjalan mnuju ke pokok mangga aq. dala pokok tu same tinggi ngn tian letrik. senang sgtla keje dorg nk capai buah2 mangga aq tuh.

pokok mangga family aq nih, susah nk berbuah. kalu da berbuah, buahnye sikit n BESAR. tapi bile si monyet tu da jamah dulu buahnya, yg tinggal utk kitorang just serpihan2 kulit yg berderai dari atas pokok[makan beradab kt atas pokok tu]. bangun2 pagi je, mesti ade sebiji kt laman rumah. tapi bile nk pg amek, da berlobang! siap ade kesan gegetan si monyet tu lagi. panassss! haha tp nk wt cane, da xde rezeki. so tngu next year plak la kalu nk mkn sgt buah tu. tu pn kene upah pak guard kot baru monyet2 tu xberani nk usek da.huhu

sekian, wassalam..

3 komen bernas:

Syafiq Kadiran said... [Reply to comment]

aku sebagai peminat mangga pon berasa bengang je biler monyet wat camtu...dush2x...

reen_sofee said... [Reply to comment]

lol!
tak hunes nye monyet.
tapi tuh laa.
tak bleh nak marah gak kan.
bkn ade akal pon.
huhuhuh

Psychaoez said... [Reply to comment]

haha btul2..nk marah kng, takut kite yg kena balik..adoila..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog