Home » » Jangan...

Jangan...

February 24, 2011

Assalamualaikum...


Jangan dimakan makanan yang seharusnya tidak layak untuk dimakan...

Jangan disebut perkara yang kita tidak tahu akan kesahihannya...

Jangan dilihat perkara yang sepatutnya tidak patut dilihat...

Jangan didengar perkara yang seharusnya tidak patut didengar...

Jangan dibuat perkara yang mendatangkan kesusahan...

Jangan diikut perbuatan yang menyeksa diri...

Jangan dikejar benda yang tak seharusnya dikejar...

Jangan mengharap sesuatu yang kita tahu tidak ada sinarnya...


Jangan jangan jangannnn... aku tengok zaman sekarang, makin dilarang makin dibuat. apa pasal? ego? keberanian? keras kepala? atau gaya? mutu? keunggulan?

Psst~! makin aku elak, makin kuat ajakannya... lepas ni, straight aku kata NO!!!

23 komen bernas:

Lagenda said... [Reply to comment]

sb tu, org tua2 dulu kata, JANGAN kata JANGAN pd anak2. Gunakan word lain utk gantikan word jangan tu. Cnthnya, suruhkan lagi ker..kena gunakan psikologi terbalik pulak.

eRza farEeha said... [Reply to comment]

ap y no tuuu?

Bulan said... [Reply to comment]

makin u x bg.makin i nak.ahakss
mne buah mata kucim i??
da berkurun i tgu taw.muihihi

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Lagenda
Betul jugak tu..setiap yg kita sebut akan jd doa :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Bulan
Bg ns kerabu dulu bri i bg mata kucing haha

Izan Ishak said... [Reply to comment]

semakin dilarang semakin meluap2 rasa nak buat kan~

say NO adalah sebaik2nya kan afiq~

cik panadol said... [Reply to comment]

afiq, ko dah cukup besar nk bezakan mana yang baik mana yg buruk.... :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@cik panadol
hehe mmg pun,tapi sstngh ajakan tu,kalau ditolak akn buat org terasa hati..tu yg kita xmau huhu

sarah mohamad said... [Reply to comment]

jangan tak datang lawat blog saya pulak . teehee . gurau je :)

Belalang Hijau said... [Reply to comment]

katakan TAK NAK pada perkara kita x nak...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

haishh makin dilarang,itu gak nak di buat.kan degil namanya kan?

Mohamadazhan hjDesa said... [Reply to comment]

salam

nanti jangan kata jangan, suruh ja buat...hehe.
macam ajar budak2..

pali7x said... [Reply to comment]

mantap. ang mmg cun.

ishiko said... [Reply to comment]

say no !!!!

RastaMat said... [Reply to comment]

"Jangan" adalah salah satu contoh perkataan negatif yang perlu dielakkan ketika mendidik kanak-kanak..

Almy said... [Reply to comment]

Macam tu la.. orang kata jgn buat fraudclick, lagi sakan dia buat..huahua..

cik chopu said... [Reply to comment]

lepas ni tukar la, 'sila la buat tu, sila la buat ni' mana tau kot kot malu nak buat. maklum la, dijemput kan. ada sikit segan silu

caliph shuriken said... [Reply to comment]

klau ckp jangan lg dia nk wt..
so juz bgtau kesan x elok perbuatan tu, biar dia pikir sndiri..
sndiri mau tau ar, hukk...

MDHAFiZ.NET said... [Reply to comment]

jangan..komen jangan x komen..hehehe :)

Firdaus Kasim said... [Reply to comment]

saudara, sy dah letak banner blog nie.. kita tukar2 k?

http://firdauskasim.blogspot.com/p/share-banner_26.html

Cara-Cara Blogwalking yg Betul

Firdaus Kasim said... [Reply to comment]

afiq, sy dah letak banner blog nie.. kita tukar2 k?

http://firdauskasim.blogspot.com/p/share-banner_26.html

Cara-Cara Blogwalking yg Betul

gnesop.com said... [Reply to comment]

JANGAN!..
Jangan tak ikut pesanan ini :)

aLieF si Muncung ManiS said... [Reply to comment]

jangan lupa dtg blog alief..hahaha..gurau pulak..
ni dua entry baru alief..datang la singgah...

(1)-rahsia di sebalik kentut...wajib baca!!! haha..datang la blog alief...k...hehe.""
(2)- Luahan hati alief..""

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog