Home » , » Kalau saya tension...

Kalau saya tension...

May 15, 2011

Assalamualaikum...

Kalau saya tension...
Saya akan dengar lagu, turn volume to the maximum sampaikan bunyi kucing meow2 kat sebelah pun saya tak dengar. yes i know the fact that it will rosakkan my gegendang telinga. but i have to sebab ini memang cara saya untuk release tension. tapi saya bukan dengar pakai headphone or earphone, saya pakai speaker. itu pasalla saya berani pasang lagu kuat-kuat. for those who dengar lagu kuat-kuat pakai earphone, perlahankan sikit volumenya. kita ada 2 telinga je, kalau satu rosak, tinggal lagi satu. tapi kalau 2-2 rosak, apa yang saya boleh bantu?

Kalau saya tension...
Saya akan pegang drum stick. bukan drumstick aiskrim tu, ini drum stick yang digunakan dalam alat muzik drum. saya ni sebenarnya memang obses dengan lagu yang berentak dan berirama rock, hard rock, rnb, dan segala lagu yang ada bunyi drum. bila dah tension sangat, saya akan cari something yang boleh diketuk. memang saya akan ketuk benda tu sampai saya puas hati. dan sebab itulah saya suka dengar lagu kuat-kuat. saya tak punya duit nak beli drum set plus kalau beli pun tak taw nak setup kat mana. tak punya cukup ruang.

Kalau saya tension...
Saya akan capai kunci kereta, start the engine dan mulakan perjalanan. destinasinya? saya sendiri pun tak tahu. apa kaitannya dengan tension? haa, ini cara saya sebenarnya. bila saya drive tanpa hala tuju, otak saya akan berfikir kemana arah yang hendak dituju. so disitu while thinking, saya akan dapat mengenepikan semua masalah yang berlegar-legar didalam otak saya. simple kan? sebab tu saya suka memandu. it will release my tension. walaupun saya sakit atau penat, saya akan tetap memandu.

Kalau saya tension...
Saya akan layan youtube atau mana-mana video yang punya banyak sense of humor. contohnya macam raja lawak, maharaja lawak, how i met your mother, mr bean, apa-apa jela, yang penting ianya boleh membuatkan saya ketawa dan tersenyum. bila saya ketawa, saya dah lupa yang saya tengah tension. saya sanggup download video-video dari youtube atau metacafe untuk disimpan. sebab saya suka tengok sesuatu yang kelakar itu berulang kali. that is how i manage my tension and that is one of my personal therapy yang saya create sendiri.

Kalau saya tension...
Saya akan buka blog, create a new post, then start typing. macam sekarang ni, saya tengah tak ada idea sebenarnya. tapi disebabkan saya tengah tension, tension tu menjadi tajuk untuk entry saya yang tengah kamu semua baca sekarang ni. seseorang pernah berkata kepada saya, idea come from everywhere, and it is depends on how we elaborate that idea. thanks to that person, and i really appreciate it. susah sebenarnya nak mengarang bila kita lack of idea. bertambah tension rasanya nak memikirkan idea.

Kalau saya tension...
Satu benda ni memang payah kita nak buat, walaupun senang, tapi nampak macam merumitkan. cuba kita amalkan. bila kita tension, cari Al-Quran, then baca. tak nak baca banyak pun tak pe. sehari, satu muka surat pun dah cukup. banyak sangat? tak pe, sehari sebaris pun takpe. satu huruf bersamaan dengan 10 gandaan pahala kan. lagi bagus kalau ada yang terjemahan punya. baca sekali dengan maksudnya. atleast bila kata baca, kita faham apa yang kita baca tu.

Ini cara saya untuk melepaskan segala ketegangan yang bermain didalam minda. mana yang baik, jadikanlah sebagai ikutan, dan mana yang memudaratkan diri anda, sila abaikan. lain orang lain cara...

Psst~! Saya sekadar berkongsi dengan anda semua. saya tak pernah terfikir yang saya ni bagus sangat. saya bukan maksum, jom kita belajar sama-sama :)

11 komen bernas:

pali7x said... [Reply to comment]

kalau saya tension, saya pegi dapur, saya ambik bawang, saya kasi kupas sampai menangis... XD

Hayati Hamzah said... [Reply to comment]

sy pun akan keluar bawak kereta tanpa hala tuju . tapi lesen tarak lagi T_T sob2

Unknown said... [Reply to comment]

kalau aku tension, aku pergi bersukan bro..

ZWAN SABRI said... [Reply to comment]

Kalau saya tension, saya akan makan makanan yang sedap2 dengan kuantiti yang banyak sebab saya taw saya tak akan gemuk.. HEHE

MySuaraBlog: MALAYSIA Di Tangga Yang Ke-5

cik heroin said... [Reply to comment]

Kalau aku tensionnn, aku MAKAN MAKAN MAKAN.

Syafiqah Sabki said... [Reply to comment]

kalau saya tension,saya basuh pinggan kat dapor..dan jugak melantak x hengat dunie...hehe

Lydia Miza said... [Reply to comment]

akak pun suka dgr lagi kuat2.lega sket rasa hati ni..huhu

Nazifa M.Zali said... [Reply to comment]

yg last tue plg mujarab.caye la~
dah mmg pegangan kita kan?
5 muka surat sehari jdi la.tiap kali pas sembahyang.

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

kalu awe tension awe akan call en hubby dan suh dia bawak pergi jalan2 tak pun layan kegilaan awe waktu tension...

kalu awe tension awe akan lepak bilik dan layan tenet

kalu awe tension..awe makan dan tido!

RastaMat said... [Reply to comment]

bila saya tension saya...


err...

aaa....

emmm....



arrgghh tension ah gini..

@tiF said... [Reply to comment]

bila sy tension, sy tido. mls nk pikir,

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog