Home » , » Sakit Itu Rahmat

Sakit Itu Rahmat

November 28, 2010

Sejak ke 2 menjak ke 3 menjak ni, hujan turun dengan lebat dan kerapnya.. suhu badan yang kebiasaanya normal kini mencecah ke tahap yang abnormal.. di tambah plak dengan kekerapan meminum nescafe, otak mula jadi biul sebiul-biulnya.. x larat aku nak berpaling ke sana sini. pandangan mata kasarku dihalakan setempat agar aku tidak bermain-main dengan akal fikiran yang sentiasa mencari helah untuk mempersoalkan sesuatu yang melintas di depan mata..



Arghh i am not filling well right now.. aku x suka makan panadol.. jangan dipaksa.. aku lebih suka mendiamkan diri agar kesihatan kembali pulih sedia kala.. bukan x percayakan ubat, ubat yang tidak percayakan aku boleh menelannya.. aku bukan fobia, tapi itulah hakikatnya. kadang-kadang ubat boleh memuntahkan aku.. zzzz...

Aku mula mencari helah untuk tidak melayan perasaan sakit yang mengada-ngada ini.. dan aku tahu sesuatu.. Allah sayangkan makhluk ciptaanNya.. diturunkan penyakit agar kita senantiasa ingat kepadaNya. insyaAllah~ sakit itu rahmat dari Yang Esa..

Psst~! maafla yer kalau aku x kerap menerjah ke blog kalian untuk beberapa hari ni.. tapi kalau ada kudrat, aku terjah jugak *hehe

42 komen bernas:

cik panadol said... [Reply to comment]

get well soon bro!

Syat0za said... [Reply to comment]

itulah kata² ust afiq ye kawan2..haha
yep, time sakitlah /susahlah baru nak igt kat Allah, tu la manusia zaman kini.. (zai x tuju pada sesiapa) ^_^
semoga cepat sihat afiq! amin~

- Kid - said... [Reply to comment]

ush.. Tak makan ubat ke fiq? Aku kalau demam takleh mengadap depan laptop lama2.. Bahang pancaran skrin tu buat demam aku jadi lagi teruk.

suffer8zine said... [Reply to comment]

alahai, semoga cepat sembuh bro!

Terkini : Blog Pilihan Malaysia 2010 | Burger Daging Ular

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Syat0za
THUMBS UP untuk ini komen :D

najihah sahami said... [Reply to comment]

hehe..lain kali minum air nescafe sokmo ye fiq. hik2.

aah, jangan bergantung sgt ngn ubat. cube lawan ngn antibodi dulu kalau boleh. semoga cepat sembuh fiq!

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@- Kid -
aq jarang makan ubat kalau demam.. lame2 dia reda dgn sendiri.. kalau teruk sgat baru aku pg klinik :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@suffer8zine
insyaAllah~! :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@cik panadol
aminnn~! :D

apik pehe said... [Reply to comment]

ciannyer..ehmm..kena minom banyak air nyior nih..

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@apik pehe
haha mane nak cari air nyior tgh2 bndar ni? kalau dok pengkalan chepa bnykla :D

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

get well soon bro
tp kan, loser giler x suke makan panadol.hehe ( kiddin~)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@nazirulhazwan~
haha loser meloser..dulik ape aku..aq anti giler panadol.. bukan tmbah baik, tambah sakit ade r :D

haniz said... [Reply to comment]

saya pun tak sihat juga,... batuk and sakit kepala..
salam singgah from hanizeyecandy

Mar said... [Reply to comment]

moga cpat sembuh,,,.safakallah

eiela said... [Reply to comment]

ye, sakit itu rahmmat. janji sabar je. jangan lupa makan ubat.

Latest Entri :
Tagline Blog? Perlu Ke?

Ellen said... [Reply to comment]

cufiq, tak sihatka? harap cepat sembuh..jan takut makan ubat..hehe

AiDa AzRyN said... [Reply to comment]

Takpe,beta maafkan.. ceeewahh.. XD

wachak said... [Reply to comment]

x payah makan ubat paracetamol tu. minum 100 plus jer. sebotol 100 plus campurkan air masak dua botol. ulang minum sampai ler habis. Insya Allah, baik ler demam tu ..

DaHLia said... [Reply to comment]

semoga afiq cepat sembuh k :D

Entry Terkini DJ : Rahsia Sebenar Cikgu Shida

Jom Join Projek Disember DJ2B - 31 Blogger

tehr said... [Reply to comment]

itulah sebenarnya
sakit kerana Allah sayang kita
moga2 bro afiq sentiasa bersabar dan cepat sembuh
insyaallah

Gayahspears said... [Reply to comment]

afiq.... mkn ubat ya.. da sembuh nty terjah Gayah taw..hihi

Faizal Fredley said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh afiq...

darkbatman said... [Reply to comment]

dugaan bro. sesekali bile sakit bleh la rehat lame2.hee

darkbatman said... [Reply to comment]

afiq, bro rs mcm dh komen td.. pelik2..

Miss Yaty said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh ye. :)

zik said... [Reply to comment]

semoga cepat sembuh bro... nanti dah ok...terjah2 lah k..hehe

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Ellen
hehe xtakut pun nellen, tapi x suka rasa ubat tu ;p

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@AiDa AzRyN
haha tq2 ;p

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@wachak
yeker bro? thnks bagi tips tu..first time dnga..kalau 100+ ok la, sedap diminum :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@DaHLia
insyaAllah, thnk sis :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@tehr
insyaAllah, aminn~ :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Gayahspears
hehe xsmbuh lagi pun da leh terjah..tapi slow2 ler :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@darkbatman
haha memang da komen pun..xpe2.. thnks aie :D

sop said... [Reply to comment]

sakit menghapus dosa kecil :)

LyNn HaMzAh said... [Reply to comment]

moga cepat sembuh yer...

Eman said... [Reply to comment]

cepat sembuh wehh ko afiq. byk rest k depan laptop. BW jgn sesekali ko tinggal wehh. HAHA, makan sup ape jek hari ni??

Bulan said... [Reply to comment]

get well soon ;)
dont skip meal!
ehee

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Eman
haha itu nasihat untuk menambahkan demam ;p
xde mkn sup pun.. nasik secoet je huhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Bulan
hehe baik bulan..thnks :D

shada wentz said... [Reply to comment]

adess..macam2 la. dia peminta sedekah yg pro kot! =.=

Rifki Fauzi said... [Reply to comment]

hallo teman,

saya mau minta tolong nich... Boleh nggak..???
Begini...saya kan sekarang sedang mengikuti sebuah kompetisi blog.
Nah, saya butuh support dari teman agar bisa menang,
untuk memberikan komentar pada artikel saya di :
http://rifkifauzi.blogdetik.com/index.php/2010/11/dari-internet-sehat-jadi-hebat-dari-dunia-maya-jadi-nyata/

TERIMA KASIH BANYAK

salam teman blog,
Rifki Fauzi
(weowe.blogspot.com)

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog