Home » , » Kawasan Perkuburan

Kawasan Perkuburan

January 17, 2011

Assalamualaikum..

Alhamdulillah aku dapat mencoret lagi sepatah dua kata di dalam afiqbukhari.com.. aku sampai di Melaka tepat pukul 12 tengah malam tadi.. tapi tak boleh terus balik rumah sewa, kena hantar seorang lagi kawan ke rumah sewanya. jauh atau dekat bukan masalah utama, tapi di sepanjang perjalanan nak menuju ke rumah sewanya, aku kena lalui 2 kawasan perkuburan. satu kubur Islam dan satu lagi kubur Cina..

Adeh... nak kata berani, takdela berani sangat. tapi nak buat macam mana, memang itu je satu-satunya jalan ke rumah sewa si member ni. maybe ada jalan lain tapi aku belum explore lagi negeri Melaka ni. nak tak nak, memang kena lalu situ.. biasalah kita ni kan. dengar je kawasan perkuburan, mesti takut nak lalu kat situ. lagi-lagi tengah malam.

Masa lalu kat kawasan perkuburan tu, mata aku dok melilau kiri kanan.. takut-takut ternampak something yang boleh membuatkan jantung ni berdegup dengan kencang. aku ni memang macam tu, mesti nak tengok walaupun takut. bukan nak mencabar tapi memang nak tengok dengan sengaja ataupun tak sengaja. lepas tu pengsan ke apa, lain cerita. bulu roma macam biasalah, tegak berdiri.. tunggu masa nak tercabut dari kulit badan je.........
















GAHHHH!!!




Sebenarnya takde benda pelik yang berlaku pun masa aku sorang-sorang lalu kat kawasan tu huhu.. perasaan ni je yang takut sangat. otak tu plak dah fikir macam-macam benda mistik yang akan berlaku. hantu atas bumbung kereta la, ada hantu kat seat belakang la, batu nisan la, jumpa hantu cina la, jumpa pocong melompat-lompat la, macam-macam.. dahla sebelum bertolak tu baru lepas tengok cerita Mantra. zzzz...

Psst~! sapa dah tengok khurafat? aku dengar orang kata best.. korang nak bagi berapa bintang? kalau 5 bintang, aku nak pergi tengok.

23 komen bernas:

echah mashuri said... [Reply to comment]

ehhee..ingtkn ade benda pelik..;p

Fairosza said... [Reply to comment]

haha...syukur la xde pape...

Bulan said... [Reply to comment]

ish la.ingtkan betol!
xtgk la kurafat.nak tgk gak!
eheee

Fiqah Alias said... [Reply to comment]

fuhh...mujor jer...igtkan ada pape kes td..huu~ tp siyeslaaa...fiqah nie bkn stakat waktu mlm je x berani lalu kwsn2 kubur nie...kalo waktu siang pon fiqah x brani jugak....huu~

AngahSayang2314 said... [Reply to comment]

uittt terkejut angah tengok hantu tue..

apa pun angah 4llow la yee

Anip said... [Reply to comment]

hahah, penakut gak go nie, bwahahha. apepon baca2 doa untuk tenangkan ati.heheh

BLOG GEMPAKZ SIOT

zalin said... [Reply to comment]

jangan takut2 bro..hihi..

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Bulan
haha nak pg tgk ngn sape ha? :P

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Fiqah Alias
hehe sebenarnye xde ape pn.. satu hari nanti kita pun akan ke situ jugak :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Anip
haha nak buat cane, tak pernah jupe hantu lagi huuu

najihah sahami said... [Reply to comment]

hahaha...best je mantra fiq? mish dh tgk khurafat..memang seram. tapi seram yang sangat lucu. haha

Syat0za said... [Reply to comment]

pehal letak gambo hantu yg kedua tu? hantu tu paling aku mencik!! xD haha

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Syat0za
haha saje nak bagi surprise :P

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@najihah sahami
hehe mantra tu takdela seram sngat..suam2 kuku.khurafat tu seram ek?? leh la nk g tengok nih :D

ASSOYFINGER67 said... [Reply to comment]

Tengah tengok entri kao anjing kat bawah tu menyalaklah pulak..huhu..kao pernah jumpa hantu tak..aku pernah 2 kali..huhu(real nie).ganbar entri kao nie buat aku tak sedap perutlah huhu..cabuttt!!!

Yui_Wani said... [Reply to comment]

=_=" khurafat? blom tgk jugak...huhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@ASSOYFINGER67
haha anjing saje nak barking je tu kot :P setakat ni xpernah jumpa lagi.harap2 x akan berjumpalah heee

cikmin said... [Reply to comment]

uhuks...terkejut tengok ju on tu..takutnya lah...ishhh...setiap kali lalu kawasan kubur ni memang ada seram..tak kira lah kubur islam, cina india..feeling tu tak leh larik...

RastaMat said... [Reply to comment]

jalan sungai putat ke??

M a W a D D a H said... [Reply to comment]

melaka?? hurmmm...

macam takut jer citer khurafat tue...tapi xtau la..lum tgk lg..hihi

Rama2Ungu said... [Reply to comment]

hohoho...baik tak payah fikir kan bende2 tu suma..bila fikir trus jadi takut..hehehehhee..buat derk jek..

Yuni Aisyah said... [Reply to comment]

perasaan afiq je yg lebih..hehe
takut tp toleh kanan n kiri gak..:P

Lagenda said... [Reply to comment]

citer kurafat?? No..no..no Tq ajelah ye..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog