Home » , , , , » RM2.40 untuk seliter RON 97

RM2.40 untuk seliter RON 97

January 5, 2011

Assalamualaikum...

5 Januari 2011,

Minyak petrol RON 97 naik harga? aku dengar dari RM2.30 naik jadi RM2.40. peningkatan harga sebanyak sepuluh sen.

Sepuluh sen tu duit jugak rasanya. dan sangat bernilai untuk melengkapkan nilai angka sejuta.

Lantaklah nak naik harga ke, turun ke. yang penting, jangan kacau minyak RON 95 yang seliter hanya RM1.90 je. aku memang tak mampu dah nak guna minyak RON 97. kereta aku bukannya Ferrari, mahupun Lamborghini. cukuplah dengan yang kuning, bergerak jugak kereta aku.



Psst~! muak dengan isu minyak naik harga ni.. minyak tanah pun rasanya naik harga jugak. jangan orang minyak yang naik minyak dahla zzz...

11 komen bernas:

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

fuh. kete BMW aku takkan nak pakai kuning.hehe

Zaer!! said... [Reply to comment]

Huhu.naik lagi.tadi sempat dengar berita,betul2 naik minyak.haha.;p

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@nazirulhazwan~
perghhh BMW tuuu haha xstyle la pakai kuning, nak tak nak, boh je hijau tu..kereta mahal sesuai dengan minyak mahal :D

Izan Ishak said... [Reply to comment]

hmmm...minyak naik pun kena isi jugak. seb baik guna ron95 je~

shapoji said... [Reply to comment]

harga minyak naik, yg lain pon naik, bile harga minyak turun, harga barang tak turun2...

mamawana said... [Reply to comment]

Risau gak.. RON naik, minyak masak hilang kat pasaraya, nak goreng kopok minyak takdak. P kerja naik LRT ka ketepi dah...sob3..Masuk KL leh naik basikal tak?

@Fr!^n@ said... [Reply to comment]

RON 97 adalah untuk orang kaya.. so setakat seposen tu.. apalah sangat untuk orang yang berkereta besar dan kaya.. pada saya ni adalah rasional sebab harga minyak dunia dah naik balik USD100 K per barrel.. huuuu hentikan pakai minyak mahal.. pakai minyak RON95 suda..
lagi senang tak yah nek kete.. huuu public transport ada.. ngaaa

Fairosza said... [Reply to comment]

fiq, aku tag ko utk contest gayah spears ni.kalau free join la ye

HAZWAN17 said... [Reply to comment]

naek basikal je la lepas ni....
baru start tahun baru dah naek lagi

adrinaqamarina said... [Reply to comment]

mungkin tak terasa sangat sebab kte tak pakai minyak~ huhu

Yanie J said... [Reply to comment]

bila minyak rambut nak naek ek?kuikui :P

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog