Home » , , , , , » Ragam Sebelum Sambung Belajar

Ragam Sebelum Sambung Belajar

December 30, 2010

Assalamu'alaikum readers...

Penat sungguh hari ni berkejaran ke sana ke mari. esok(31 Disember 2010) dah cuti umum sempena kemenangan pasukan bola sepak Malaysia untuk Piala AFF Suzuki. so aku hanya ada masa satu hari ni je nak selesaikan semua benda sebelum berangkat ke negeri orang untuk sambung belajar.

Dari pagi lagi aku dah bergegas ke pejabat Kurnia Insurance untuk memperbaharui insurans kereta. selamat tak ramai orang. masuk-masuk je terus dapat renew. thanks to akak comey sebab mempercepatkan kerja-kerja saya *hehe tapi belum siap lagi. kena pergi pejabat pos plak untuk renew road tax. road tax kereta aku tamat tempoh pada 5/1/2011. better renew awal-awal, takut nanti bila dah sambung belajar tak sempat plak nak renew. jadi penjenayah kecilan sementara plak kang *huhu

Bila dah settle tu semua, kena pergi Celcom Center plak untuk subscribe Broadband. oh yer, sebelum ni aku ada buat perbandingan diantara Celcom Broadband dan Digi Broadband. so aku dah buat keputusan untuk melanggan Celcom Broadband. sebab apa? coverage celcom lagi meluas daripada coverage digi. aku tak kisah speed broadband tu laju atau slow, yang penting aku dapat melayari internet. thanks to Gombakmali kerana sudi  menemani aku mensubscribe bb tu *haha





YES!! year end sale! dah lama aku tunggu saat nih. aku takde duit nak pergi shopping masa harga barang belum discount. tapi bila dah discount, baru aku sibuk nak pergi beli. alah, aku bukan selalu shopping pun. setahun sekali je. nak nak akhir tahun ni kat Jaya Jusco. semua harga baju, seluar, belt, wallet, etc, jatuh sebab perkataan DISCOUNT. 70%! 50%! 30%! 10%! perghhh tak tahu nak beli yang mana satu.rambang mata beb!

Okeh bab baju, seluar, etc dah settle. sekarang tinggal kasut plak. tak payah pergi kedai mahal-mahal, masuk je kedai Bata tu. harga pun murah. berbaloi-baloi plak tu. kalau nak lagi berbaloi, cari kedai kasut nama Yebeng plak *hehe bab kasut ni, aku betul-betul surrender. kaki saiz 11 beb, besar tapak gajah. mana nak cari kasut saiz tu. ada tu memang ada. tapi setiap kali aku tanya, saiz kasut tu mesti habis. oh! ramai jugak yer yang kakinye bersaiz 11 *haha aku dah jumpa kasut yang aku nak tu dan saiznya pun ada. tapi yang tak bestnya, aku lupa nak double check saiz kasut tu masa nak bayar. aku just, SENYUM, BAYAR dan BLAH! sampai rumah baru aku perasan yang kasut baru aku tu bersaiz 10!! arghh malasnya nak pergi tukar zzz...

Tapi apa-apa pun, semuanya berjalan dengan lancar. jalan raya takdelah sesak sangat. Jaya Jusco pun takdelah sesak sangat. kedai kasut Bata pun takdelah sesak sangat. senang kata, aku berjaya menyettlekan semua kerja yang penting dalam masa satu hari. bak kata pepatah, nak seribu daya, tak nak seribu dalih.


Psst~! esok nak pergi Giant plak, shopping untuk barang-barang rumah sewa..

25 komen bernas:

Marhaen Kacak said... [Reply to comment]

afiq,

semoga sukses further study..shoping jgn x shoping..:)

Isu Semasa : Siapa Tak Pernah Fuck Dia Loser!!!

eRza farEeha said... [Reply to comment]

selamat pulang afiq..:)

Zaer!! said... [Reply to comment]

Letih berjalan tu.nasib baik wan G neman.hehehe.Esok balik kl balik.huhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Marhaen Kacak
thnks bro :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Zaer!!
haha cun sgtla tuh..leh tolong hantar p melaka :D

Lagenda said... [Reply to comment]

Korang 3 beradik ni bertukar2 dok menemankan parent tu yek...rajin2 sudy ye fiq!

Belalang hijau Perisik said... [Reply to comment]

shopping time barang tenga murah itu la yg d katakan bijak berbelanja...hahaha

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Lagenda
hehe baik mak!! thnks yer :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Belalang Hijau
haha btul tu belalang, barula leh save duit untuk masa depan :D

Anonymous said... [Reply to comment]

Tahnia atas kejayaan anda.. Jusco tgh sale ek.. Esok aku terjah

Burp said... [Reply to comment]

kahkahkah!! tuhlah~ besau sagt kaki ko! g jusco bata xde saiz! hahaha! :P

tehr said... [Reply to comment]

shoping sakan nampak, bro
selamat tahun baru
berjaya selalu

aien said... [Reply to comment]

wah.. sakan noh shopping.. hehe
bdw. selamat menyambut tahun baru and selamat belajar.. hehe

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@cik @ien
hehe bukannye selalu pun shopping tu ;p
thnks yer for the wish and a happy new year too :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@tehr
hehe thnks mr tehr :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Burp
haha bertuah ko dapat member kaki besar :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@khaifaiz
haha TQ :D terjah jangan tak terjah :D

Anonymous said... [Reply to comment]

taqie pon gune celcom..ok je insyaAllah.. kasut tu nnt g la tuka.. syg.. haha..

p/s : gambatte for ur studies :)

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@taqie
hehe tgkla cane..kalau rajin afiq pg tukar :D

ASSOYFINGER67 said... [Reply to comment]

betul tu...akupun dah settlekan buku2 anakku harinie....ngan rambut2 sekali p gunting huhu

deCrewz said... [Reply to comment]

Betul2.. Celcom mmg luas kawasan jajahan tapi bergantung pulak pada bape ramai yang guna. Mana2 talian pun sama, alu kurang org guna, speed mencanak la lajunya..

najihah sahami said... [Reply to comment]

hak2..best tu..melabur banyak duit..kui kui kui..

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@deCrewz
hehe tak kisahla.yang penting ade line :D

Izan Ishak said... [Reply to comment]

leganya bila sume benda dah settle kan afiq.
YES memang berbaloi2~

Mrs Nurul said... [Reply to comment]

BOKBAND JUGAK YANG PALING PENTING YE TAK HEHEHEH..

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog