Home » , , , » Samsung SyncMaster EX1920-LED monitor

Samsung SyncMaster EX1920-LED monitor

July 6, 2010

Assalamu'alaikum..

Aku saje je nak buat entry pasal LED monitor dari Samsung ni sebab aku dah beli. kalau korang nak taw, ni lah hasil dari pelaburan aku dalam nuffnang. haha sebenarnya aku topup sikit je duit aku. selebihnya dari nuffnang. kenapa aku nak beli LCD nih? apa yang istimewanya?

Ok. sebelum ni aku just pakai monitor yang digelar CRT. alaa, yang besar gedabak, macam kotak tu. korang taw kan, banyak tenaga elektrik dibazirkan akibat dari penggunaan monitor CRT. so aku nak mengurangkan pembaziran elektrik dalam rumah aku ni dengan membeli LED yang 'less power consumption'. lagi satu leh kurangkan haba. LED ni kurang menghasilkan haba sebenarnya.

Kalau nak taw lebih lanjut, meh tengok 'Features' tentang LED ni. err, sape2 yang pakai monitor kotak tu, mehla tukar.... xde duit?? aku pn xde duit.... leh je kumpul. tapi slow2la.... hehe ingat pepatah ni, 'sikit-sikit, lama-lama jadi bukit'. bukannnya membazir pun beli benda alah ni. fikir untuk mase depan. berkorbanlah sikit untuk sesuatu yang berguna. sambil menyelam, ktia minum la air, sambil2 tu, leh jimatkan eletrik.. hehe :)



Psst~! aku blogwalking pakai dekstop, bukan laptop.

5 komen bernas:

suhaisweet said... [Reply to comment]

Visiting here..Your blog is Nice..Visit mine if u free friend.. Bloody Day!

Ida Sazarina said... [Reply to comment]

afiq..
ape kate, katekanlah ia...
untuk blanje nana tv ni~ :P

kisahremaja said... [Reply to comment]

yess.. skang nie zaman orang pakai LED monitor....huhuhu

hazman aka species1980 said... [Reply to comment]

Whoaa... bayar pakai duit NUFFnang... memang berbaloi....

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@nanajoe hehe duit da abeh beli led nih..kne tngu taun depan lak :P

@kisahremaja hehe LED jimat~!

@hazman hehe berbaloi-baloi~!

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog