Home » , » Was-Was Kopitiam

Was-Was Kopitiam

July 25, 2010

huhu aku baru taw kebanyakkan kopitiam ni just call je untuk mendapatkan sijil halal daripada syarikat swasta. tapi pelik. kenapa diluluskan ek? hanya sekadar bertanyakan soalan sama ada mereka ada jual alkohol atau daging babi je. kalau xde semua tu, SAH! sijil HALAL milik kamu~! profit semata2?

aiyaaa.. aku sebelum ni pernah jugak makan kat kopitiam. memang sedap. harga pun sedap jugak sebab dah namanya kopitiam, bukan kedai mamak. dah beribu2 orang makan kat situ, sekarang baru nak ragu2. janganla macam tu...

kesian kat kopitiam. kejap disahkan dapat sijil halal, kejap x... eh jap sebelum tu, aku x sokong mana2 pihak. just nak luahkan pandangan pro & kontra untuk kedua2 belah pihak. this is my right~! memang makanan menjadi isu yang paling penting dalam kehidupan seharian bagi umat Islam. xde yangg halal, ragu2la nak makan. bila da ragu2, x makan la makanan tu...

sepatutnya x patut timbul isu2 yang macam ni kalau kawalan dimulakan dari akar umbi. dan x seharusya mengelirukan pengguna kerana itu sendiri yang akan merugikan pihak2 yang memulakan...

sumber dari: Kopitiam Seluruh Negara Diragui, Mingguan Malaysia

psst~! bila dah ragu2, aku x akan makan da benda tu...

8 komen bernas:

Parkcheek Chun Li said... [Reply to comment]

kesian kita.....xnk lg pakcik mkn kat kopitiam

NARDtheNERD said... [Reply to comment]

suka gak gi kopitiam.
huuuu.

Hariz said... [Reply to comment]

adeii :(
lepass nie maw lepak mn lakkk
uwaaa

New Entry Prof-Hariz
Esok Puasa

Afiq said... [Reply to comment]

@parkcheek: hehe boikot terus nampak..

@nard: hehe lepas ni kena pk 2 kali plak ;p

@hariz: haha cari la kedai2 yang xdiragui kehalalannya ;p

xangonila!! said... [Reply to comment]

kopitiam ni biasa untuk orang china je,tapi skrang da ramai melayu amek port jugak..;-)adeh!!

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

selamat awe tak minum kat kopitiam..minum kat warung ke...hehhe

si[jari] telunjuk said... [Reply to comment]

seb bek la tak tergoda ngan kedai kopi yg berair-cond tuh....mmg dh lama diragui tp lambat kuar repord card dr JAKIM

chibiehazs said... [Reply to comment]

tak penah pulak g kopitiam walaupon tak penah ragu2.. dah cam ni.. kite g minum kedai lain je la.. huhuu

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog