Home » , » BAKAL TERJADI...

BAKAL TERJADI...

July 27, 2010

Sesungguhnya kiamat akan tiba... dah cukup ke bekalan2 kita untuk ke 'sana'?

kadang2 aku terleka dek amalan2 dunia, sehingga terlupa sebentar untuk bekalan di 'sana'.. bila datang keinsafan, hati terbuka untuk Mu. tapi bila timbul kesenangan, hati terpaku, lidah terkelu untuk bersyukur kepadaMu..

Ya Allah alpanya aku.. seungguhnya aku hambaMu yang lemah dan sentiasa bergantung kepadaMu..

Ampunkan lah segala dosa2 besar dan kecilku. ampunkanlah segala dosa2 kedua ibu bapa ku, adik2 ku, guru2ku, rakan2ku serta seluruh umat Islam yg pernah berdosa kepadaMu Ya Allah... amin~

sekadar peringatan untuk dijadikan pegangan... bak kata blogger Khairi, pemilik Kecek2 Sendiri(dipetik dari komennya untuk entry ni), x perlu tunggu kiamat, mati bila2 masa saja(thnkx Khairi)... so renung2kan. :)

psst~! bumi dah nazak, macam2 hal pelik dah berlaku. korang taw nasib korang 'di sana'? Wallahualam...

9 komen bernas:

Hariz said... [Reply to comment]

ummm..
Ya Allah Ampunkanlah dosa2 kami ya allah
dekatkanlah hati kami denganmu ya allah

New Entry Prof-Hariz
Ingat! ! ! Untuk Hidup

Khairi said... [Reply to comment]

Moga dapat yg terbaik ya Afiq. mati tu kan bila2 masa saja, xperlu tunggu kiamat pun hehe.

si[jari] telunjuk said... [Reply to comment]

~~~~~mari beramal~~~

echah mashuri said... [Reply to comment]

uishh...kalu ckp bb ni mst ase takut,,,

Afiq said... [Reply to comment]

@khairi: insyaAllah..mati memang bila2 masa saja.tapi bagi yang takdirnya akan dapat melihat kejadian kiamat? wallahualam.. :)

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

Allahu Akhbar, semoga kite sempat bertaubat untuk menghadapi perhitungan di padang Masyhar..

xangonila!! said... [Reply to comment]

insaf sebelum ape2 terjadi.;-)

NaNaJoe said... [Reply to comment]

subahanallah..
peringata yg menusuk jiwa~~
thanx afiq~ :)

Mardhiah said... [Reply to comment]

tq fiq u peringatan...

kdg2 kite terlalu sibuk ngn blj,enjoy,etc smpai lupe y kite akn mati dn perlu kumpul bekalan u akhirat

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog