Home » , , , » Kes Kanak-kanak Maut Didera Lagi

Kes Kanak-kanak Maut Didera Lagi

June 5, 2010

Assalamu'alaikum.
korang masih ingat lagi tentang seorang kanak2 perempuan 3 tahun yg mati didera oleh teman lelaki ibunya?

masih cam lagi gambar ni? inilah Syafia Humairah Sahari. de ditampar, disepak macam bola di hadapan orang ramai sehingga nyawa2 ikan dan akhirnya maut.

Ok berbalik pada tajuk utama. aq saje je nak kaitkan cerita ni ngn cerita terbaru plak. seorang kanak2 lelaki 3 tahun, Hazrieq Naufal Abdullah maut didera same macam kes yg kat atas ni. pemangsanya juga teman lelaki ibunya.
---------------------------------------------------------------
KUALA LUMPUR: Ibarat tahanan! Itulah yang boleh digambarkan nasib kanak-kanak malang, Hazrieq Naufal Abdullah, 3, yang maut akibat didera teman lelaki ibunya di rumah mereka di kondominium di Sentul.

Selain sering dibiarkan keseorangan di rumah dengan dibekalkan sebotol susu, kanak-kanak itu menjadi mangsa panas baran penganggur berusia 25 tahun.

Menurut rakan ibu mangsa yang enggan dikenali, ketakutan dan trauma pada kanak-kanak itu jelas kelihatan apabila dia sendiri pernah melihat keadaan kanak-kanak itu diam, hanya dengan isyarat jelingan daripada teman lelaki ibunya ketika keluar bersama baru-baru ini.


Katanya, ibu kanak-kanak berusia 23 tahun pernah meminta tolong menetap di kediamannya bagi melarikan diri daripada cengkaman teman lelakinya yang panas baran.


“Ibu Hazrieq sering mengadu tidak tahan dengan sikap teman lelakinya yang panas baran. Setiap kali dia keluar bekerja, Hazrieq ditinggalkan bersama teman lelakinya itu yang tidak... selanjutnya dalam Maut Didera

---------------------------------------------------------------
kalau korang baca surat khabar Metro hari ni, korg leh tgk gambar mangsa. sangat comel. tapi nape diperlakukan sedemikian rupa? de still budak mentah yg xkenal erti dunia lagi. tapi kita yg dah melalui macam2 dalam hidup ni sanggup melakukan perbuatan macam tu. eh tolongla! macam xde pemikiran langsung. ko kalau ade masalah, jangan libatkan orang lain. lagi2 nyawa.

tapi nk buat macam mana. semuanya takdir ditentukan olehNya. ajal dan maut di tangan Allah. tapi kita sebagai manusia hanya mampu berserah. kpd ibu mangsa, redhalah dengan segalanya. pembalasan pasti tiba utk si pembunuh.

yg buruk sentiasa dari kita, yg baik sentiasa datang dariNya. Wallahualam bissawab.

15 komen bernas:

bhahmz said... [Reply to comment]

astargfirullah hal azhim..name mangsa pon comel je..T.T

nauzubillah..

Kulanz Salleh said... [Reply to comment]

orang yang mendera tu mmg tak ada akal..

s1t1 2uL41k4 said... [Reply to comment]

hish.. kejamnyer umat...

++***hana zaty**++ said... [Reply to comment]

huhu....bile marah tak di kawal...macam2 leyh jadi..huhu

diLa (: said... [Reply to comment]

kesian kat budak yg x bersalaa tuu :(

MiYOKO TACHIBANA said... [Reply to comment]

napela org skang sgt kejam...

helena's said... [Reply to comment]

org tak sedar diri memang camtu..marah nih!

AesyaZealous said... [Reply to comment]

ish3.tak baik!

cikCEPET said... [Reply to comment]

ya allah...
sian nye bdak tuh...
tseksa jep..

.:: Miu Miu ::. said... [Reply to comment]

knp si emak kapel dengan lelaki macam tu?

pawaka19 said... [Reply to comment]

nampak sgt laki bodoh tu lagi penting dari anak

New Entry Pawaka19 Dot Com

"Alat Pengesan Laptop Di Kereta"

ieqa said... [Reply to comment]

ish3 manusia zaman sekarang T___T

izyan_5025 said... [Reply to comment]

dera xkire pangkat..ibubapa pn sggop buat tanpa belas kasihan..sedey...

Bintun Sazali said... [Reply to comment]

tak habis2 kan...sbnrnya byk lagi kisah mcm ni.cuma media tak kan nk tumpu pd mende ni je tiap masa.kalau isu ni ngah hot,isu ni je la jd topik hangat.pastu,terkubur sepi...huhu

amik iktibar dr kes ni..T_T

Afiq said... [Reply to comment]

huhu tula psl..banyak sampai xle nk control da..kalaula media leh publish lebey dari 100 page satu hari dlm surat khabar,aq rase lagi byk kot cite2 pelik yg kita xtaw.

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog