Home » , » Ariel Peterpan Direjam Sampai Mati?

Ariel Peterpan Direjam Sampai Mati?

June 23, 2010

Assalamu'alaikum..

uihh jangan gabra dengan tajuk di atas. Ariel PeterPan sebenarnya dituntut oleh Hizbut Tahrir supaya direjam sampai mati dek penyebaran video seksnya.. ikuti berita selanjutnya dalam Metro Online berhubung dengan isu rejam nih. aq tampilkan sekali sebahagian daripada cerita tersebut..


apala nak jadi dengan dunia artis sekarang. lepas satu persatu masalah timbul xkirala kat Malaysia ke, Indonesia ke, serata dunia la senang cerita. tapi xboleh nak salahkan dorang seratus peratus. maybe ada pihak lain yg perlu dipersalahkan jugak. Wallahualam.

JAKARTA: Kira-kira 1,000 umat Islam berarak di tengah Jakarta, semalam, bagi menuntut selebriti tempatan yang terbabit dalam aksi seks dihukum rejam.Sambil melaungkan takbir, anggota dan penyokong Hizbut Tahrir itu turut menaikkan bendera hitam serta sepanduk menggesa vokalis Peterpan, Ariel, ditahan, kerana berzina.Protes itu berlangsung beberapa jam selepas Ariel menyerah diri kepada polis.Jurucakap Hizbut Tahrir, Ismail Yusanto, berkata Internet menjadi ancaman terhadap nilai Islam di Indonesia.Katanya, undang-undang syariah perlu dilaksanakan di seluruh negara itu. berita selanjutnya..

14 komen bernas:

MatLey said... [Reply to comment]

hmmm knapelah Ariel wt cmtu
nauzubillah

maCy said... [Reply to comment]

fuh..smpi cm2.. tp tu mmg hukumannye..

Afiq said... [Reply to comment]

@matley ntahla.. ni smua penangan nafsu.

@maCy kalau hukum hudud dilaksanakan, mmg itulah yg kita kena ikut. xley nak kesian da. manusia semua sama je. xkira ade pangkat atau darjat. perintah Allah tetap kita kena ikut. cuma kita sebagai manusia still ada perasaan belas kasihan dan bertimbang rasa. kita tunggu jela apa yg akan terjadi.

cik elina said... [Reply to comment]

mmg patut buat pun..
naik menyampah tengok muka dia..
haha

peaNut said... [Reply to comment]

tergamak ker dia org nk wat cmtu ek???aduuiiii!!~
tp,,pdn gak muka dia..sapa suruh wat cmtu kan kan kan..

ALLIFF26@ eLLe_G'o'wJezz said... [Reply to comment]

alar dier artis!!! cuba orang biasa/awam... mesti ramai cakap... haaaa, eloklah 2!!! berzina lagi... dier dah tau zina dosa buat apa nak kesian kan... jangan persoalkan hukum Allah!!!
.
.
.
elle pernah kena marah dengan ustaz sebab tny x kesian kew dengan diorang!!!

arifadela said... [Reply to comment]

hahaha...
mcm2 skang ni kan...

kata hati bukan kata mulut said... [Reply to comment]

rejam je.
manusia mati meninggalkan nama.
ehh ada kaitan ke..lalala~

Afiq said... [Reply to comment]

@aliff btul2..xyh nk kesiankan da. pandai buat salah,pandaila tanggung huhu

@arifadela kiamat semakin dekat ;)

@katahati haha ade kot.. lebey kurangla :)

♥cutebabygirl♥ said... [Reply to comment]

uish. ttbe rse seram. rejam tuh, ngeee~

shazika said... [Reply to comment]

sekarang org gelar dia peterporn

Lindy said... [Reply to comment]

Direjam sampai mati? Kinda too harsh..

Mizzyan said... [Reply to comment]

O'man, the world nowadays.. T3T

zaza said... [Reply to comment]

uit.. rejam kah??
ingtkn kena penjara aje... bgus la jugak... ;)

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog