Home » , » MacGyver Versi Malaysia

MacGyver Versi Malaysia

October 9, 2010

Charger laptop mak aku rosak.. yang original plak tu.. rosak sebab banjir kilat yang melanda rumah aku hari tu.. so xle pakai laptop tu sebab bateri pun dah kong.. memang kena beli charger baru pun..

Semalam aku beli laptop second hand dari member aku.. harga dalam rm300, without battery.. brand compaq tuu... murah sangatla pasal laptop x pakai bateri pun xpe asalkan ade charger.... belum ape2 lagi, charger member aku tu pun rosak.. adehhhh.. nak x nak, gagahkan diri pergi lowyat beli charger kualiti rendah punya, dan murah..

Paham2 jela kalau kualiti rendah.. balik rumah, try cocok kat laptop yang aku baru beli tu, alright xde hal..laptop boleh on macam biasa.. belum sampai sehari aku pakai charger tu, dah kong balik.. i was like, WTH?? grrr... sabarrrr...

Dah 3 charger rosak sekarang ni.. geram punya pasal, aku pergi pecahkan salah satu daripada 3 casing charger yg dah jahanam tu.. dan charger yang terpilih ialah charger mak aku hehe sorry umi.. mane taw boleh repair ke kan.. angan2 mat jenin nak jadi macGyver.. persetankan 'warranty void if remove' sebab charger tu da lebih dari setahun.. hantar kilang pun, kilang buang dalam tong sampah.. kopek punya kopek, kopak punya kopak.. terbukak jugak charger tu..


Ok x ok? tula rupa dalam charger laptop korang.. dorang balut sana balut sini.. korang jgn gatal2 nak pg bukak plak, bahaya sebenarnye.. baik korang hantar kedai je kalau suka membayar... memang aku dapat bukak, tapi still xle repair gak pasal xtaw nk repair cane.. haha

Nak x nak, jom pergi lowyat, tukar charger yang baru aku beli tu.. warranty ade sebulan lagi.. murah2 pun ade warranty wei...

Psst~! memangla warranty ade lagi tapi still kena keluar duit gak nak bayar parking yang mahal nak mam*** tu...zzz...

26 komen bernas:

Anonymous said... [Reply to comment]

malu la nak ngaku versi malaysia camni..

ingat tutorial betul tadi..hampeh tul..ahahaha

suffer8zine said... [Reply to comment]

mak ai, bahaya tu, membe aku ni baru je pas ganti charger lappy, berasap tibe2, gile ah

Ms. Qhayal said... [Reply to comment]

bateri laptop mmg mahal.local tak tahan lama..so jaga lah bateri laptop anda.hehe

Rafhan said... [Reply to comment]

harga adaptor laptop mahal woo.. Dalam RM 200.. Sebab tu, klu x guna laptop, better off kan power supply untuk panjangkan lifetime adaptor..

Lagenda said... [Reply to comment]

@RAFHAN ~peace~
Hohoho..RM 200??
Mak beli rm 280 koo..
X tau la kena tipu ke hapa..tp itulah rega mak kena byr

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@SyoknyaDownload
haha xkate tutorial pun ;p

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@suffer8zine
tau xpe..riso gak kalau meletup ke huhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@aren
tulah pasal..mahal giler kot..bateri pun mahal..adoii..

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@RAFHAN ~peace~
btul2..tips berguna ni hehe..thnkx bro :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Lagenda
mak aih,mahal tu mak..melampau2 da tu huhu..ikut brand laptop kot :)

Unknown said... [Reply to comment]

haha...boleh la tu..kih3

PMOfficial said... [Reply to comment]

buruk bebenor...

Ezao' Edogawa said... [Reply to comment]

haha. charger laptop mmg mhal afiq. ezao dh pnah kena jugak.

Padin said... [Reply to comment]

hahaha.. ingtkan pe la tadi... emm bahaya jugak kalau pakai yang low quality.. xpe je kalau belanja lebih, yang penting kualiti..

Nas said... [Reply to comment]

aduihh..afiq....awat ang beli bateri 2nd hand...xbagus laaa...
isk3 :P

pst-perh..lame xsinggah sini eh...
dah tukar header baru n template eh..erm....cmne ek ranking alexa kow rendah sgt...jeles aku,aku sejuta.......isk3

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@padin
haha tula din..aku ingt pn nak beli gak yang ori..kumpul duit dulu la :D

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@nas
haha ko nih..bile mase plak aku beli bateri?laptop 2nd lerr..

alexa?ntah..maybe da lame kott huhu

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Parkcheek Chun Li
ape yang buruk bebenor pakcik? haha

UNICHI YJ said... [Reply to comment]

HAHAHA ganas gila ;p

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

@Yanie J
haha afiq mmg ganas wakakaka

ahmad endo said... [Reply to comment]

tererlah ko...hehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... [Reply to comment]

kamu jangan buang charger tu jual kat kota kemuning dia orang amik 5 hinggit satu yg rosak

tehr said... [Reply to comment]

aku biasa buka alatan rosak untuk dibaiki
dan biasa juga...
makin rosak jadinya!!
hehehe

sekurang-kurangnya sudah mencuba

Panas2hot said... [Reply to comment]

ceh..makin lingkup ker... ingatkan boleh gune td... :-P

XYZ said... [Reply to comment]

miss x reti repair lappy... klu PC bleh la.. uhuhu...

kekadang tu ibarat tikus membaiki labu gak miahahaha

Unknown said... [Reply to comment]

atleast dah tau la cmno rupa kat dalam tu kan eheh
kuman..."blogwalking power" entry

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog