Home » , » Susahnya Nak Hidup...

Susahnya Nak Hidup...

October 7, 2010

Kalau hati tu sentiasa berniat nak menjatuhkan orang...

Lagi susah nak hidup kalau kita ni selalu buruk sangka kepada orang...

Kita akan berasa susah dalam hidup kalau x mensyukuri segala nikmat yang telah diberikan olehNya...

Macam mana nak hidup dengan tenang kalau diri sendiri yang menyusahkan kehidupan?

Adakah kehidupan kita akan tenang kalau hati sentiasa x tenang?

Dan selalunya ketenangan itu datang daripada Siapa?

Psst~! kalau x rasa susah sekarang ni, beringatlah yang susah itu pasti akan datang.. dan segala kesusahan tu datang daripadaNya.. untuk kembali senang, memohonlah kepadaNya..

Psst2~! da lame aku perap post ni.. sekarang mase yang sesuai untuk aku publishkan sebab banyak sgt perkara2 yang menyusahkan orang akibat daripada ego yang melampau...

17 komen bernas:

najihah sahami said... [Reply to comment]

waa..setuju tu fiQ...hidup ni karma..hari ni kita buat org..esk2..kena kat kite balik..

Nur Hawa Mohd Zin said... [Reply to comment]

tq atas peringatan

lan_ax said... [Reply to comment]

waa..setuju tu fiQ...hidup ni karma..hari ini di atas..esk2..kt bawah..
http://www.duitlama2u.blogspot.com/

Cik Jari said... [Reply to comment]

sesungguhnya ketenangan hati tuh lebih berharga daripada harta yg menggunung tinggi tapi hidup dalam kerisauan memikirkan keselamatan diri n harta.....kan?

biar hidup sederhana asalkan ta menyusahkan org...biar org wat kita,aslkan bukan kita yg aniaya org...hehe,tp kdg2 kita sendiri pon wat silap kan??

give n take...redha selalu :)

Afiq said... [Reply to comment]

@Cik Jari
btul tu cj..give and take..jgn aniaya orang..bia Allah yg membalasnya :)

darkbatman said... [Reply to comment]

hidup ne xde yg senang .. senang biler kita berusaha untuk berubah menjdi kan bende 2 menyenangkan hidup kita..heee

Afiq said... [Reply to comment]

@darkbatman
yess i like ur komen :D

LadyBird said... [Reply to comment]

kite x dapat nak lari dr manusia yg sebegini fiq..
walaupun kite x kaco org, nak jaga hubungan baik.. tapi org kaco kiter.. org tetap nak cari kesalahan kite.. org yg mcm ni layan apabila perlu sgt jerk.. apabila ade bende penting brlah bercakap/ berhubung.. kalau xde, better elakkan.. nanti ganggu emosi kite lak..

maCy said... [Reply to comment]

dunia ni tak perlu kata macam roda,
bulat macam biji mata biar semua rasa dekatnya..

manusia ni kalau dah ada dengki, add-on dengan ego tah apa2,

fuhh...

padin said... [Reply to comment]

wah.... peringatan yang bagus Afiq, aku pon kadang2 terleka..

mAsHiMaRo said... [Reply to comment]

totally setuju ngan afiq:)
tapi ape2 pun,pegangan mm,
sekali kita buat salah kat orang,
tak mustahil untuk orang tu ulang berkali-kali kat kite:)
so,ape2 pun,cari kesalahan sendiri dari cari kesalahan orang lain~~:)

apik pehe said... [Reply to comment]

cmtu la idop..selalu ader pro and contra..

ishak said... [Reply to comment]

ada org yg cari pasal ke fiq? buat bodoh je. lagi kita layan lagi menjadi org tu. kalau hati dah semulajadi busuk mmg tak boleh nak buat pape dah

MissXYZ a.k.a Abaikan said... [Reply to comment]

ahaha susah gak ye... huhu =)

br la cun kaler itam

gdoupt_monster71 said... [Reply to comment]

kenape fiq? ade masaalah ke? kami kawan2 ade dibelakang ko fiq...kalau ade yg nak dikongsi aku sedia mendengar key...

gnesop.com said... [Reply to comment]

hidup pun susah, mati pun susah [petikan filem p ramlee] huhuhu..
guna cara terbaik untuk selesai masalah
tiada masalah yg tidak boleh diselesaikan :)

tehr said... [Reply to comment]

memang setuju sangat
bagaimana nak senang kalau hidup selalu menyusahkan orang

bukan hanya menyusahkan manusia malah menyusahkan binatang juga adalah dilarang - binatang pun tahu berdoa

Katakan sesuatu...

This Is A Do-Follow Blog